معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران شرایط دو گود جنب برج میلاد و تامین اجتماعی را تشریح کرد.

به گزارش بین نیوز به نقل از ایسنا،‌ عبدالرضا گلپایگانی با اشاره به وضعیت گود جنب برج میلاد گفت: این گود مجموعه بزرگی است که قرار بود در شمال سالن فعلی برج میلاد ساخته و شامل مجموعه متنوعی مانند هتل، بخش‌های تجاری و نمایشگاهی شود. در دوره مدیریت شهری گذشته برای احداث این پروژه قراردادی با بنیاد تعاون ناجا به عنوان یکی از شرکت‌های وابسته به نیروی انتظامی منعقد شد.

وی ادامه داد: در همین راستا طرحی تهیه کردند و به مسابقه گذاشتند اما در شورای عالی شهرسازی و معماری تایید نشد و قرار بر تجدید نظر شد که این خود وقفه ایجاد کرد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه شرکت طرف قرارداد در سال‌های گذشته دچار مشکلات زیادی شده است و توان مالی قبل را ندارد، گفت: مذاکره کردیم تا پروژه به شرکت دیگری سپرده شود که البته در این میان موضوعات حقوقی عدیده‌ای مطرح می‌شود. در هر صورت با سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در این مورد در حال گفت و گو هستیم تا به نتیجه برسیم.

گلپایگانی با اشاره به وضعیت ایمن‌سازی گود جنب برج میلاد تصریح کرد: برای ایمن‌سازی برج در گذشته عملیات نیلینگ انجام شد اما به علت حرکت زمین این عملیات باید دوباره صورت می‌گرفت که این روند به دلیل تعطیلی پروژه به تعویق افتاد. در نهایت بنیاد و شرکت مشاور اعلام کردند که هیچ گونه خطری ریزش گود را تهدید نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه گود جنب برج میلاد در طبقه‌بندی گودهای پرخطر قرار نمی‌گیرد و به هیچ عنوان مشکلی برای سازه برج ایجاد نمی‌کند، گفت: با این وجود به دلیل آنکه کارفرمای پروژه شهرداری تهران است و با توجه به جایگاه برج میلاد، از ناجا درخواست کردیم اجازه حضور مشاور شهرداری تهران را برای نظارت بدهد. یک مدت این اجازه داده نمی‌شد اما در حال حاضر با رایزنی‌هایی که صورت گرفت اجازه حضور مشاور با نظارت مسئولان بنیاد داده می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گود تامین اجتماعی اظهارکرد: این گود که در منطقه یک قرار دارد پیش از صدور پروانه، برداشته شد و با توجه به مصوبه شورای شهر در خصوص برج باغ‌ها، اگر پروانه برخلاف ضابطه باشد، گود پر و باغ احیا می‌شود.