کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام افزایش آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرتردد، از آغاز مجدد بارش‌ها از روز چهارشنبه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی بین نیوز، امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۸ آبان و روزهای آتی، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در استان‌های کرمان، جنوب و شرق فارس، جنوب بوشهر، هرمزگان، جزایر شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، جنوب خراسان جنوبی و شمال سیستان‌وبلوچستان بارش‌های پراکنده خواهیم داشت. سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار خواهند داشت که در شهرهای صنعتی و پرتردد انتظار کاهش کیفیت هوا و انباشت آلاینده‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: فردا به تدریج با گذر موج تراز میانی از نوار شمالی ایران از بعدازظهر در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش باران آغاز شده و پنجشنبه گستره بارش‌ها به شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز کشیده شده و همچنین غرب استان مرکزی را نیز در بر خواهد گرفت. دریای خزر از روز پنجشنبه مواج و متلاطم خواهد بود. جمعه بارش در شمال  غرب کاسته و به استان‌های چهارمحال بختیاری، سمنان و خراسان شمالی گسترش پیدا می‌کند. شنبه به تدریج در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده خواهیم داشت.

نقشینه گفت: امروز و فردا در مناطق صنعتی و پرجمعیت استان‌های تهران، البرز، مرکزی، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی افزایش غلظت آلاینده‌ها را انتظار داریم. بیشینه دمای تهران امروز و فردا به ۱۵ درجه و کمینه دمای امروز صبح به ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.

وی افزود: امروز و امشب تهران غبار محلی و فردا صبح غبار صبحگاهی خواهد داشت. آسمان تهران امروز  آسمانی صاف و آفتابی است. از فردا بعدازظهر در تهران وزش باد نیز خواهیم داشت و اوایل شب آسمان تهران نیمه ابری می‌شود. آسمان تهران از روز پنجشنبه به تدریج ابری شده و افزایش ابر منجر به بارش باران خواهد شد. جمعه نیز تهران ابری و بارانی پیش‌بینی شده است.