یک مقام مسئول در بانک عامل بخش مسکن از تصویب و آغاز صدور کارت اعتباری خرید مصالح ساختمانی برای انبوه سازان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از بانک عامل بخش مسکن، محمدحسن علمداری با اشاره به اینکه شورای هماهنگی مسکن اخیرا طرح خرید اعتباری تجهیزات و مصالح ساختمانی توسط سازندگان مسکن را به تصویب رساند، گفت: مدل عملیاتی این طرح ظرف چند روز آینده تهیه و اجرای آن به زودی آغاز خواهد شد، اما در حال حاضر مقدمات اجرای این طرح در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مدیریت‌های شعب بانک عامل بخش مسکن در همه استان‌ها موظف به برگزاری جلسه با انبوه‌سازان و نظرخواهی از آنها درباره کم و کیف اجرای این طرح و درخواست‌ها و انتظارات آنها در رابطه با خرید اعتباری مصالح ساختمانی شده‌اند، گفت: نتایج این جلسات در اختیار اداره امور اعتبارات و دیگر بخش‌های مربوطه در این بانک قرار خواهد گرفت و نسبت به بررسی و جمع‌بندی آنها در روزهای آتی اقدام خواهیم کرد.

علمداری با تاکید بر اینکه محدودیتی برای نوع مصالح ساختمانی قابل خرید به شکل اعتباری در این طرح پیش‌بینی نشده است، در عین حال گفت: تاکید بانک این است که مصالح اصلی همچون سیمان و فرآورده‌های فولاد که کاربرد بیشتری در ساخت و ساز دارند و از طرفی در بین انواع مصالح، بیشترین تاثیر را بر قیمت تمام شده مسکن می‌گذارند، در جریان اجرای این طرح در اولویت قرار گیرند.

مدیر امور اعتبارات بانک عامل بخش مسکن در ادامه با اشاره به اینکه طرح خرید اعتباری تجهیزات و مصالح ساختمانی در تمام شهرهای کشور اجرا خواهد شد، اظهار کرد: در سال جاری تحت تاثیر جهش قیمت انواع مصالح ساختمانی، تعداد زیادی از کارگاه‌های ساختمانی غیرفعال و برخی پروژه‌ها نیمه‌کاره رها شد. این در حالی است که طرح خرید اعتباری و غیرنقدی مصالح می‌تواند با کاهش میزان سرمایه در گردش مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های ساختمانی، زمینه‌ساز خروج بازار ساخت و ساز از رکود شود.

  • منبع خبر : ایلنا