کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش برف و باران و وزش باد در البرز مرکزی، تهران و ۱۱ استان کشور از کاهش آلایندگی هوا از روز دوشنبه در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

به گزارش شبکه خبری بین نیوز، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۶ دی و روزهای آتی تشریح کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از شب گذشته سامانه بارشی وارد کشور شده است که از امروز جمعه در برخی از نقاط استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، زنجان، همدان،شمال خوزستان، شمال چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران و البرز، بارش برف و باران و وزش باد، پیش‌بینی شده است.

وی افزود: فردا، شنبه در برخی از استان‌های غرب کشور همچون کرمانشاه، لرستان و ایلام، بارش پراکنده رخ می‌دهد. همچنین، امروز، دریای خزر، سواحل گیلان و غرب مازندران، مواج و متلاطم می‌شود.

به گفته گودرزی، از امروز بتدریج در استان‌های واقع در شمال‌غرب از میزان آلودگی هوا کاسته می‌شود. همچنین از امروز جمعه در استان‌ها و شهرهای واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، همچون تهران، کرج، آلودگی هوا با شدت کمتر وجود دارد.

وی ادامه داد: از روز دوشنبه از میزان آلایندگی هوا به شکل قابل‌ملاحظه‌ای کاسته می‌شود و در بیشتر مناطق کشور، شرایط سالم جوی را خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: آسمان امروز تهران، نیمه‌ابری تا ابری همراه با غبار محلی، همراه با وزش باد، است. ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر نیز بیشینه دمای امروز تهران خواهد شد.