سرپرست معاونت باز آفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از ابلاغ ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احیای بافت فرسوده استان در قالب تبصره ۱۸ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان شمالی ، مهندس جواد عمادیان فر گفت: در حوزه باز آفرینی شهری، استان ها باید در قالب یک برنامه اقدام مشترک با همکاری دستگاههای اجرایی پروژه های این حوزه را اجرا کنند که استان خراسان شمالی طی سال ۹۶ و ۹۷ برنامه های خود را در سطح ستاد شهرستانی و استانی به تصویب رساند و وارد مرحله اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه های استان در این حوزه تا افق ۱۴۰۰ تنظیم و مصوب شده است، اظهار داشت: آخرین اقدام در این زمینه جذب اعتبارات تبصره ۱۸ برای سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین است که به محض ابلاغ تخصیص اعتبار وارد پروسه اجرا خواهیم شد.

وی افزود: در حال حاضر ۶ پروژه در محلات هدف در دست اجرا است که ۳ پروژه ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در دهه فجر افتتاح می شود.

عمادیان فر خاطر نشان کرد: از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی کشور ۱۸۷۸ واحد سهمیه استان خراسان شمالی است که از این تعداد برای ۱۷۱ واحد زمین مشخص شده است و در کمیسیون ماده ۵ طرح تایید شده و در مرحله مناقصه است.

وی تصریح کرد: خود مالکین در محلات مورد هدف نیز ۲۰۰ واحد مسکونی را در قالب تسهیلات بازسازی و نوسازی کرده اند .

مهندس عمادیان فرافزود: اين اداره كل آمادگي پرداخت تسهيلات جهت نوسازي و بهسازي املاك واقع در بافت فرسوده به شهروندان را دارد و در اين خصوص مي توانند به اداره كل راه و شهرسازي استان – معاونت بازآفريني شهري و مسكن اداره كل مراجعه کنند.

وی با اشاره به دستورنهاد ریاست جمهوری در خصوص در اختیار گذاشتن زمین توسط دستگاههای اجرایی برای حوزه بازآفرینی شهری گفت: در حال حاضر دو قطعه زمین در شهرهای بجنورد و شیروان مشخص کردیم که مربوط به دستگاههای دولتی است و در ستادهای شهرستانی نیز این موضوع در حال پیگیری است.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان در ادامه گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق ارزی بنا به تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه کشور و صندوق توسعه ملی به استان ابلاغ شد.

مهندس عمادیان فر با بیان اینکه هنوز از میزان تخصیص این اعتبار اطلاعی وجود ندارد، افزود : ۸۰ میلیارد ریال در شیروان، ۷۰ میلیارد ریال در اسفراین و بقیه در بجنورد هزینه می شود تا پروژه های خدمات زیربنایی، روبنایی، توانمند سازی و بهسازی محیط برای ۱۳ محله در استان انجام شود.

وی یادآور شد: ۳۷۴ میلیارد ریال نیز از این محل در قالب تسهیلات بانکی احیای بافت فرسوده به استان ابلاغ شده است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی