مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با تأکید براینکه اتمام سایت مسکن مهر پردیس تا پایان سال ۹۸ به جز واحدهای معارض‌دار هدف اصلی ما در این حوزه به شمار می‌رود گفت: در مسکن مهر پردیس در بخش ساخت ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی و در بخش آماده‌سازی ۶۱ درصد ، در بخش زیربنایی ۵۱ درصد و در بخش روبنایی ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این پروژه تا پایان سال ۹۸ باید به اتمام برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر پردیس با بیان اینکه در این پروژه های مسکن مهر پردیس در ۴ فاز ۱۱، ۸، ۵ و ۹ در حال اجرا است گفت: ساخت ۳۳ هزار واحد مسکن مهر در فازهای مذکور در دست اجرا است که ساخت واحدهای فاز ۱۱ برعهده پیمانکار ترکیه‌ای است که مشکلات این فاز شناسایی و در راستای رفع آنها راهکارهایی را در نظر گرفته‌ایم.

وی با تأکید براینکه اتمام سایت مسکن مهر پردیس تا پایان سال ۹۸ به جز واحدهای معارض‌دار هدف اصلی ما در این حوزه به شمار می‌رود گفت: در مسکن مهر پردیس در بخش ساخت ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی و در بخش آماده‌سازی ۶۱ درصد ، در بخش زیربنایی ۵۱ درصد و در بخش روبنایی ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این پروژه تا پایان سال ۹۸ باید به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: در فاز ۱۱ پردیس ۱۲هزار واحد افتتاح شده است و بقیه واحدها به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی رسیده‌اند.

هدایت با بیان اینکه توانسته‌ایم در بخش‌های مختلف با پیمانکاران به توافق برسیم و بخشی از مشکلات تعیین تکلیف شده‌اند، گفت: با پیمانکار ترکیه‌ای به این توافق رسیده‌ایم که از محل مشارکت سایت‌های تجاری برای ساخت اماکن عمومی مانند مدارس، ساختمان‌های درمانی، نظامی هزینه کنیم و پیمانکار این اماکن عمومی را هم در فاز ۱۱ بسازد. همچنین با ‌آب و فاضلاب برای خط انتقال تصفیه‌خانه جدید به توافق رسیده‌ایم و این تصفیه‌خانه تا ۵ سال جوابگو است.

هدایت با بیان اینکه ساخت در فازهای ۹ و ۵ بنا به دلایلی متوقف بود گفت: با توافقاتی که انجام شده قرار بر این است که قراردادها به خود سازنده‌ها احاله شود و در این فازها ده هزار واحد در حال تکمیل است. ساخت مدارس و برخی از فازهای عمومی هم برعهده خود پیمانکار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره فاز ۸ گفت: در فاز ۸، ۲۸ هزار واحد تعریف شده است که هشت هزار واحد آن هرچند افتتاح شده‌اند اما هنوز مردم در آنها ساکن نیستند و نیاز به آماده‌سازی برخی از اماکن عمومی دارد و قرار بر این شده است که پیمانکار نسبت به ساخت مدارس، مساجد، مخازن آب در این منطقه اقدام کند و تا پایان سال ۹۸ این فاز هم به اتمام می‌رسد.

هدایت افزود: موضوع مهمی که باعث ایجاد ارزش افزوده در واحدهای مسکن مهر پردیس شد بحث دسترسی‌های ایمنی این منطقه به زیرساخت‌های حمل و نقلی بود و حال تقاضای ما این است بدون اینکه باری بر روی دولت بگذاریم بتوانیم ۸۰۰ میلیارد تومان از منابع خودمان که مربوط به فروش ارز است به ساخت واحدها اختصاص دهیم.

وی تاکید کرد: بیشتر پروژه ها در مرحله نوسازی هستند که اگر وزارت راه و شهرسازی در بخش قیر به ما کمک کند می‌توانیم با سرعت بیشتری واحدها را به مردم تحویل دهیم.

هدایت با اشاره به درخواست افزایش ۵ میلیون تومانی به سقف وام مسکن مهر گفت: دیگر درخواست ما این است که پنج میلیون تومان به سقف وام اضافه شود.

هدایت ادامه داد: ۲۵۰۰ واحد برای پاسخ به تقاضاهای ایجاد شده کمبود داریم که متقاضیان هم علاقه‌مند به عرضه مسکن مهر در پروژه‌های پرند و هشتگرد نیستند بنابراین می‌توانیم از ظرفیت ۷۰ هکتاری در سایت کوزو برای ساخت واحدهای جدید مسکن مهر استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: پیمانکار کوزو برای ساخت این تعداد واحد مسکن مهر جدید در مدت زمان ۱۸ ماهه اعلام آمادگی کرده است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی