صفدری گفت: ۱۸ هزار واحد مسکن امید در طول سه سال و در قالب سه پروژه در هشتگرد ساخته می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، داوود صفدری، مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی توسط دولت در قالب مسکن امید از سال گذشته آغاز شده است، گفت: سهم شرکت عمران شهر جدید هشتگرد ۱۸ هزار واحد ساخته می‌شود که معادل ۱۰ درصد از سهمیه این ۴۰۰ هزار واحد است و ۵ درصد از این میزان از قبل در شهر‌های جدید ایجاد شده است.

وی یادآوری کرد: سهم شهر‌های جدید از این تعداد واحد مسکونی ۲۰۰ هزار واحد و سهم شرکت عمران طی ۳ سال ۹۷، ۹۸ و ۹۹، ۱۸ هزار واحد است. بر همین اساس ۶ هزار و ۵۰۰ واحد در سال ۹۷ کلنگ زده شده و ساخت ۵ هزار و ۱۲۲ واحد هم آغاز شده و ۵ هزار و ۸۹ واحد امسال به مرحله عقد قرارداد می‌رسد.

مدیر عامل شرکت عمران هشتگرد درباره جذب نقدینگی این واحد‌ها گفت: حدود ۱۰ درصد از برنامه دولت برای خانه‌سازی در هشتگرد در قالب سه بخش مشارکت محله سازی، مشارکت در ساخت و ساز و تبدیل واحد‌های نیمه تمام مسکن مهر اجرایی شده است.

وی افزود: عملیات ساخت این ۱۸ هزار واحد در سال ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد و تا انتهای خرداد امسال عملیات ساخت ۶ هزار واحد در قالب طرح مسکن امید آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد تصریح کرد: با توجه به نقدینگی که در کشور وجود دارد باید سعی کنیم به جای هدایت این سرمایه‌ها به سمت بازار سکه و ارز، بازار ساخت و ساز را در این بخش رونق دهیم و بتوانیم گردش مالی و ارزش افزوده حاصل از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را در این شهر‌ها رونق دهیم.

صفدری افزود: در بخش محله‌سازی ۱۵۰۰ واحد پیش از آغاز سال ۹۸ توسط شرکت سرمایه‌گذاری مسکن کلنگ زده شد و در قالب ساخت و ساز هم سعی شده زمین‌های آماده در اختیار سرمایه‌گذاران برای تأمین خدمات زیربنایی قرار داده شود.

وی با بیان اینکه مصوبه ساخت ۴ شهر جدید در استان تهران در سال ۶۴ آغاز شده است، گفت: در سال ۸۹ مصوبه ساخت شهر جدید هشتگرد کلید خورد و جمعیتی که برای این شهر پیش‌بینی شده بود ۷۰۰ هزار نفر در ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار بود، اما متأسفانه در شهر هشتگرد یک توسعه نامتوازن ایجاد شده و هیچ پیوستگی در بافت و کالبد این شهر وجود ندارد و همین امر باعث شده که آسیب‌های شهری و متکی بودن به تأمین مالی در این شهر ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد اظهار کرد: هشتگرد یک شهر نامتوازن به لحاظ توسعه کاربردی است و اصلی‌ترین استراتژی که برای این شهر در نظر گرفته شده باعث ایجاد عدم توازن در بین شهر‌های جدید شده است.

صفدری با اشاره به اینکه با ۳ پیمانکار بزرگ برای تکمیل واحد‌های مسکن مهر و آماده سازی محوطه‌ها قرارداد بسته‌ایم، گفت: اولویت‌های اصلی ما در این برنامه‌ها محور‌های شرقی و غربی است که از مسیر توسعه خارج شده است.

وی با بیان اینکه جهت تأمین مالی پروژه‌های این شهر از جمله فرهنگسرا‌ها و سایر بخش‌ها با پیمانکاران بزرگی قرارداد منعقد کرده‌ایم، گفت: در سال گذشته همایشی برگزار شد و تفاهم‌نامه در قالب مشارکت و سرمایه‌گذاری با پیمانکاران داخلی و خارجی منعقد شد.

مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد یادآوری کرد: ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از طریق این قرارداد‌های مشارکت با بخش خصوصی تزریق شده و با اجرای فضای سبز همچنین واحد‌های تجاری سعی داریم هشتگرد را به سمت توسعه هدایت کنیم.

صفدری با بیان اینکه ساخت ۴ مرکز محله در سال ۹۷ آغاز شده است، گفت: پیشرفت فیزیکی این مراکز محله‌ها بین ۳۰ تا ۳۵ درصد رسیده و بر اساس تصمیماتی که در این همایش گرفته شد ۵ مرکز محله دیگر هم در قالب مشارکت با بخش خصوصی ساخته خواهد شد و مجموع مرکز محله‌ها در این شهر به ۹ مرکز می‌رسد.

وی افزود: برنامه مسکن در هشتگرد ۳۹ هزار واحد بوده که در این واحد‌ها تمام واحد‌های فاقد متقاضی خارج شده و حدود ۱۷ هزار واحد از این تعداد را به متقاضیان تحویل داده‌ایم.

مدیر عامل شرکت عمران هشتگرد با بیان اینکه ۶ هزار واحد مسکن مهر در مرحله رفع نقص شده است، تاکید کرد:‌ به طور قطع تمام واحد‌های مسکن مهر و پرونده آن در هشتگرد بسته می‌شود و مشکل کارت قسط هم که برای متقاضیان مسائلی ایجاد کرده بود با همکاری بانک مسکن برطرف شده است.

وی یادآوری کرد: پیشرفت فیزیکی مسکن مهر در هشتگرد به ۹۰ رسیده و امیدواریم با همکاری پیمانکاران و متقاضیان ساخت این واحد‌ها هم به اتمام برسد.