مسعود بیات منش اظهار داشت: این واحدهای مسکونی حمایتی در قالب پروژه های اقدام ملی در مناطق مختلف این استان در دست اجراست.

مسعود بیات منش مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت : این واحدهای مسکونی به متقاضیان واجد شرایط با قمیت پایین که زمین آن رایگان بوده و فقط مبلغ ساخت دریافت خواهد شد، واگذار می شود.

این مسئول ادامه داد: طبق برنامه وزارت راه و شهرسازی سهمیه استان زنجان هفت هزار و ۵۰۰ واحد اعلام شده که تا پایان دولت به بهره برداری خواهد رسید اما مسئولان استانی ۱۰ هزار واحد مسکونی را تعریف و برنامه ریزی کرده اند.

بیات منش افزود: از مجموع هفت هزار و ۵۰۰ واحد،۲ هزار و ۵۰۰ واحد به بافت فرسوده، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد دیگر بصورت مشارکتی و ۲ هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز بصورت حمایتی احداث می شود که هر کدام از حوزه های یاد شده بخشی از جامعه را پوشش خواهد داد.

وی اظهار داشت: از مجموع سهمیه یاد شده عملیات اجرایی واحدهای مربوط به بافت فرسوده و حمایتی مدتی پیش آغاز و تاکنون ۸۰۰ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: لیست مربوط به پروژه های مشارکتی نیز هفته دولت اعلام شده است و به محض انتخاب پیمانکار در قالب یک برنامه و عملیات اجرایی آن نیز اعلام خواهد شد.

وی یادآوری کرد: در مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور احداث می شود که از این میزان سهمیه استان هفت هزار و ۵۰۰ واحد است.

این مسئول ادامه داد: زمین مورد نیاز پروژه های یاد شده اجاره ۹۹ ساله بوده که برای تکمیل این واحدها مبلغ از سوی متقاضیان و مبلغی دیگر به عنوان تسهیلات دریافت و سپس نسبت به ساخت آن مبادرت می شود.

وی یادآوری کرد: پس از تحویل واحدها به متقاضیان، مبلغ زمین بصورت اقساطی و یا بصورت اجاره ۹۹ ساله محاسبه می شود و عملیات احداث واحدها طی مدت ۲ سال به اتمام می رسد.

به گزارش ایرنا، پیرو تصمیات اتخاذ شده در چهارمین کارگروه مسکن استان ۲ هزار و ۵۳۵ واحد مسکونی، حمایتی در پروژه های بنیاد شهید، ستاد اجرایی فرمان امام، خیرین مسکن ساز، دانشگاه آزاد، بیماران ام اس، علوم پزشکی، اراضی ۵.۵ هکتاری و شهرهای بالا و زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت احداث می شود.

  • منبع خبر : ایرنا