محمدرضا شاملو ضمن اعلام این مطلب که از سوی دولت ۷۰ میلیاردتومان اعتبار در سال‌جاری برای تهیه طرح گردشگری، بهسازی و احیای بافت‌های باارزش روستایی مصوب شده که ۲۵ درصد آن تخصیص یافته است، گفت: در این خصوص برای سال‌جاری ۱۰۴ روستا در برنامه کاری بنیاد، قرار گرفته است.

محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  در خصوص آخرین وضعیت بهسازی بافت‌های روستایی و طرح‌های گردشگری که برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد به ارایه نکاتی پرداخت.

شاملو با اعلام اینکه بافت‌های باارزش روستایی و گردشگری روستایی دو موضوعی هستند که در قالب یک طرح از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال پیگیری است، گفت: به منظور احیای بافت باارزش روستایی و رونق گردشگری روستایی خوشبختانه، مجلس در سال‌جاری، همکاری مناسبی با بنیاد مسکن داشته است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی ادامه داد: در خصوص طراحی و تهیه طرح‌های گردشگری، بهسازی و احیای بافت‌های باارزش روستایی برای سال‌جاری ۱۰۴ روستا در برنامه کاری بنیاد، قرار گرفته است.

وی با یادآوری این مطلب که در طول برنامه سوم توسعه ۲۰ روستا، در طول برنامه چهارم توسعه نیز ۲۰ روستا، در طول برنامه پنجم توسعه ۳۰ روستا در برنامه بنیاد مسکن بود، اعلام کرد: در طول برنامه ششم توسعه، احیای بافت باارزش، رونق گردشگری و اشتغال توامان ۳۰۰ روستا در قالب ماده ۹۹ قانون برنامه در دستور کار قرار گرفت که قدم بزرگی برای احیای بافت‌های روستایی، توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی، به شمار می‌رود.

شاملو توضیح داد: برای سال‌جاری بهسازی و احیای بافت‌های باارزش روستایی ۱۰۴ روستا، تهیه طرح جدید برای ۹۲ روستا تهیه طرح جدید و اتمام ۱۲ پروژه نیمه تمام در قالب طرح فوق در دستور کار قرار گرفته است. همچنین، در این خصوص در سالجاری اجرای پروژه برای ۹۲ روستا در دستورکار قرار گرفته است که شامل ۴۰ پروژه جدید و ۵۲ پروژه نیمه‌تمام است که تمامی انها متناسب با تخصیص اعتبارات، عملیاتی و اجرایی خواهند شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: حدود ۷۰ میلیون تومان امسال در قانون بودجه به این امر اختصاص یافته و تصویب شده که تاکنون ۲۵ درصد آن برای سه ماهه نخست امسال تخصیص یافته است. با روندی که در پیش گرفته شده و اعتبارت مصوب و تخصیص های انجام شده امیدوار هستیم تا پیش‌بینی‌های اجرای این طرح در سالجاری به طور کامل محقق شود.

  • منبع خبر : وزارت راه و شهرسازی