مدیرکل راه وشهرسازی استان اردبیل گفت: در اجرای تحرك بخشیدن به برنامه های بازآفرینی شهری ۶۴ میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسكن به استان اردبیل اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ، محبوب حیدری مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه ستاد باز آفرینی استان با اعلام تخصیص ۶۴میلیاردتومانی به طرح بازآفرینی شهری استان افزود: در اجرای تكالیف برنامه ششم توسعه مبنی بر تحرك بخشیدن به برنامه‌های بازآفرینی اعم از احیاء بافت‌های فرسوده و ساماندهی حاشیه شهرها از طریق بازآفرینی و نوسازی محلات هدف ۶۴ میلیارد تومان تسهیلات ساخت ۳۲۱۵ واحد مسكن به استان اردبیل اختصاص یافت.

وی افزود: تسهیلات ساخت برای سازندگان واحدهای مسكونی در كلان شهرها به ازای هر واحد ۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹درصد در سال جاری برای دوره مشاركت مدنی دو ساله ساخت است و علاوه بر این تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۸درصد برای انبوه سازان قابل پرداخت می باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل به تسهیلات خرید هم اشاره كرد و اظهار داشت: این تسهیلات از محل صندوق پس انداز مسكن یكم برای متقاضیان خرید واحد مسكونی در محدوده ها و محلات هدف در شهرهای بزرگ بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۰ میلیون تومان و سایر مناطق شهری ۴۰ میلیون تومان با نرخ سود ۶درصد با دوره بازپرداخت حداكثر ۱۲سال می‌باشد.

حیدری افزود: تسهیلات ودیعه اسكان موقت به صورت قرض الحسنه در كلان شهرها۲۰میلیون تومان برای هر متقاضی واجد شرایط و در سایر شهرها ۱۵میلیون تومان می باشد.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان اردبیل به فرصت‌های شغلی ایجاد شده در راستای طرح بازآفرینی در سطح استان اردبیل اشاره كرد و افزود: تعداد ۳۷۹۹ فرصت شغلی در راستای اجرای بازآفرینی در سطح استان بصورت مستقیم ایجاد خواهد شد و این در حالی است كه بصورت غیرمستقیم هم ۵۶۹۹ فرصت شغلی در همین راستا ایجاد خواهد شد.

وی گفت: امید است نقش موثر و جهادی شهرداری‌ها و سایردستگاه های دولتی عضو ستاد در اجرای برنامه بازآفرینی و رفع مشكلات و مسایل با حضور حداكثری بخش خصوصی و توسعه‌گران دستاوردهای این طرح در كوتاه ترین زمان ممكن ، بازآفرینی بافت ها و محلات هدف مورد انتظار را در سطح استان موجب می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: بودجه عمومی خدمات روبنایی، زیربنایی و توانمندسازی به میزان ۳۹۴ میلیارد ریال و بودجه شهرداری‌ها ۲۰۴۴ میلیارد ریال و ۱۱۶۸ میلیارد ریال سهم بودجه سایر دستگاههای دولتی عضو ستاد در اجرای طرح بازآفرینی شهری در استان اردبیل است.

حیدری افزود: هرگونه ایجاد تعهد و هزینه‌كرد بابت پروژه‌های برنامه اقدام مشترك محلات با رعایت قوانین ، مقررات ، آئین‌نامه‌ها و دستور العمل‌های جاری خواهد بود.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان اردبیل در ادامه به پرداخت وام در جهت احیای بافت‌های فرسوده اشاره كرد و اظهار داشت: از اول سالجاری تا به امروز برای ساخت ۱۱۰۰ واحد مسكونی متقاضیان به بانك‌های عامل معرفی و نسبت به تكمیل مدارك و اخذ وام اقدام کردند.

وی تصریح كرد:اولویت اجرای طرح های بازآفرینی شهری در استان اردبیل در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر بوده و در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر به شرط تعریف و ارائه طرح امكان پذیر خواهد بود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در پایان به بحث اطلاع رسانی در خصوص بازآفرینی شهری و اقدامت صورت گرفته اشاره كرد و افزود:در بحث اطلاع رسانی باید از تمام ظرفیت شهرداری ها ، دستگاه‌های عضو ستاد و صدا و سیمای مركز اردبیل در اقدامی مشترك موارد لازم جهت اطلاع همشهریان محترم شفاف سازی و اطلاع رسانی شود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی