بررسی آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی حاکی از آن است که ارزش معاملات بازار مسکن تهران طی مهرماه امسال ۳۶۳۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش بین نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس آمار دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن طی مهرماه امسال ارزش معاملات بازار مسکن مناطق ۲۲گانه شهر تهران ۳۶۳۰ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با ماه پیش از آن (شهریور ماه) حدود ۲۳٫۴ درصد افزایش یافته است.

در شهریور ماه امسال ارزش ریالی ۲۴۵۵ فقره معامله مسکن انجام شده در تهران بالغ بر ۲۹۴۰ میلیارد تومان بود. بازار مسکن در اولین ماه سال ۹۸ بر خلاف سال‌های پیش از آن شروع خوبی در معاملات است. در فروردین سال جاری ۱۰ هزار ۹۶۲ فقره قرارداد مسکن به ارزش ۳۱۶۰ میلیارد تومان در سامانه املاک و مستغلات کشور شد. یکماه بعد (اردیبهشت) تعداد معاملات مسکن تقریبا نصف شد؛‌ اما در مقابل ارزش معاملات در دومین ماه بهار ۹۸ با توجه به افزایش قیمت رشد قابل توجهی داشت. در ماه مورد اشاره بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی ارزش معاملات به ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت، یعنی رشد ۳۲۰ درصدی.

این در حالی بود که در خردادماه روند کاهشی معاملات در بازار مسک نادامه داشت و در ۳۱ روز آخرین ماه بهار ۹۸ بالغ بر ۴۲۶۰ فقره معامله مسکن در سامانه کد رهگیری ثبت شد. ارزش معاملات نیز تقریبا سقوط ۵۰ درصدی را تجربه کرد؛‌ در خرداد امسال ارزش معاملات مسکن تهران ۶۸۸۰ میلیارد تومان بود.

به گزارش تسنیم، در اولین ماه تابستان نیز روند کاهشی معاملات و ارزش ریالی آن ادامه داشت، به طوریکه در سامانه کد رهگیری برای تیرماه ۹۸ بالغ بر ۴۲۶۰ فقره معامله به ارزش ۵۴۷۰ میلیارد تومان ثبت شد. در مرداد و شهریور نیز روند کاهشی ادامه داشت و ارزش معاملات این ماه‌ها به ترتیب ۳۶۷۰ میلیارد و ۲۹۴۰ میلیارد بود.

در مهرماه امسال اما روند کاهشی تغییر کرده و شاخص‌ها مقداری صعودی شده است؛ در این ماه تعداد معاملات صحیح مسکن شهر تهران با رشد حدود ۲۰ درصدی به ۲۹۳۰ فقره و ارزش آن به ۳۶۳۰ میلیارد تومان (رشد ۲۳٫۴ درصدی نسبت به شهریور ۹۸) افزایش یافته است.