برای طرح مدیریت یک‌پارچه شهری ترکیبی از شورای عالی استان‌ها تعیین شد اما متاسفانه این بخش به وظایف خود عمل نکرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها از ضرورت اعلام نظر شورای عالی استان‌ها پیش از تصویب بودجه کشور، خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مرتضی الویری با اشاره به اینکه، لایحه تقدیمی از سوی دولت ۸۰درصد درآمد شهرداری ها را هدف قرار داده است، اظهار کرد: بر اساس قانون، برنامه پنج ساله و  قانون برنامه بودجه باید قبل از تصویب به شورای عالی استان‌ها ارائه شود تا این نهاد در مورد پیش‌نویس اظهار نظر کند اما متاسفانه تاکنون این مهم اتفاق نیفتاده است.

وی در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: برای طرح مدیریت یک‌پارچه شهری ترکیبی از شورای عالی استان‌ها تعیین شد اما متاسفانه این بخش به وظایف خود عمل نکرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه دو موضوع درآمدی یعنی لایحه مالیات بر ارزش افزوده و درآمدهای پایدار در مجلس مطرح است، ابراز داشت: در جلسه‌ای که در کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد مقرر شد تا کمیته‌ای سه جانبه متشکل از دولت، شورای عالی استان‌ها و مجلس در مورد لایحه مالیات بر ارزش افزوده بازنگری کنند.

الویری با اشاره به اینکه وزیر اقتصاد در جریان مشکلات نبود، خاطرنشان کرد: مساله اصلی ما لایحه از طرف دولت ارائه شده که در آن مشکلاتی را برای شورها و شهرداری ها ایجاد می کند در واقع ۸۰ درصد درآمد شهرداری ها را هدف قرار داده است در این رابطه نیاز است واژه مالیات حذف و عوارض جایگزین آن شود تا از این رهگذر مشکلی برای شهرداری‌ها با تصویب لایحه بودجه به وجود نیاید.