حسن روحانی ضمن افتتاح راه آهن خواف- هرات، بر مستحکم‌تر شدن روابط دو کشور افغانستان و ایران با افتتاح این خط ریلی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری بین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان امروز ۲۰ آذرماه در مراسم افتتاحیه راه آهن خواف- هرات به ایراد سخنرانی پرداخت.

رییس جمهوری کشورمان در ابتدای سخنرانی خود خطاب به همتای افغانستانی و مردم کشور افغانستان گفت: جناب آقای اشرف‌غنی رییس‌جمهور محترم افغانستان، مردم عزیز هرات، مردم عزیز افغانستان، سلام علیکم.

روحانی ادامه داد: امروز روز سلام، روز رحمت، روز گشایش برای دو ملت بزرگ افغانستان و ایران است. دو ملتی که از یک ریشه، از یک تاریخ، از یک فرهنگ و از یک منطقه در طول تاریخ، برادری و همسایگی خود رابه عنوان بهترین یاران یکدیگر حفظ کردند. امروز به عنوان یکی از روزهای تاریخی در روابط دو ملت بزرگ ایران و افغانستان است.

رییس جمهوری کشومان تاکید کرد: اتصال ما، روابط ما،همیشه از طریق دل‌ها، از طریق اندیشه‌ها، فرهنگ‌ها، رفتارها و تلاش‌ها بوده و امروز ریل راه آهن این پیوند را مستحکم‌تر می‌کند. روزی توام با شادمانی برای دو ملت افغانستان و ایران و من به سهم خود جناب آقای رییس جمهور بسیار خوشحالم. که گرچه نشد به خاطر شرایط بهداشتی و کرونایی در کنار همدیگر این افتتاح بزرگ را انجام دهیم اما از طریق فضای مجازی این افتتاح بزرگ را بافرمان دو رییس جمهور، امروز شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: من مطمئن هستم امروز به عنوان یک روز تاریخی برای ما فراموش ناشدنی است.