بعد از گذشت حدود 22 سال از پیمان خواهرخواندگی اصفهان و فلورانس، برای نخستین بار مدیران شهری این دو شهر برای تولید آثار هنری مشترک تبادل نظر کردند و در نشستی آنلاین جزئیات اجرای این فعالیت هنری در حوزه موسیقی را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، پس از گفتگوی آنلاین شهردار اصفهان و شهردار فلورانس و طرح پیشنهاد همکاری های مشترک فرهنگی و هنری برای بهره گیری بیشتر از ظرفیت های فرهنگی و هنری دو شهر خواهرخوانده، مدیران حوزه روابط بین الملل اصفهان و فلورانس در نشستی مشترک پیرامون نحوه اجرای برنامه ها و رویدادهای فرهنگی – هنری دو شهر گفتگو کردند.

در این نشست، ایمان حجتی، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با اشاره به گفتگوی اخیر شهردار اصفهان و فلورانس در مورد موضوعات مشترک بین دو شهر خواهرخوانده اظهار کرد: عزم ما این بود که جنبه تاریخی دو شهر اصفهان و فلورانس را در قالب همکاری مشترک نشان دهیم که در همین راستا تولید آثار هنری در حوزه موسیقی دو کشور و انتشار در شبکه های اجتماعی می تواند موثر واقع شده و برای دوستداران دو شهر و مخاطب جهانی جذاب باشد.

وی ادامه داد: آثار تهیه شده برگرفته از فرهنگ موسیقایی دو کشور است که برای همکاری مشترک هنرمندان و آشنایی مردم دو شهر اصفهان و فلورانس با زبان مشترک هنر، تهیه و منتشر خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان افزود: در گفت و گوی شهردار اصفهان و فلورانس بر چهار محور طرح شهروند دیپلمات، فعالیت های هنری مشترک دو شهر، تبادلات علمی و دانشگاهی با محوریت نهادهای مربوطه و دانشگاه ها و پروژه تراموا صحبت شد که موضوعات هر چهار محور در حال پیگیری و اقدام است.

*استقبال از ایده پروژه مشترک در حوزه موسیقی

در این نشست، خانم زامپارلا، مشاور شهردار فلورانس در امور بین الملل و فرهنگی با استقبال از اجرای پروژه مشترک هنری بین دو شهر اصفهان و فلورانس بر شکل گیری چارچوب همکاری و جزئیات این طرح تاکید کرد و افزود: تهیه و انتشار ویدئوکلیپ از آثار موسیقایی دو کشور ایران و ایتالیا از سوی هنرمندان موسیقی این کشور مد نظر ماست.

وی ادامه داد: این آمادگی در شهرداری فلورانس وجود دارد تا با استفاده از ظرفیت های رسانه ای و شبکه های اجتماعی، به معرفی آثار تولیدشده بپردازد.

مشاور شهردار فلورانس در امور بین الملل و فرهنگی افزود: امیدواریم با نهایی شدن جزئیات باقی مانده در مورد این همکاری، هرچه زودتر آثار تولیدشده در شبکه های اجتماعی برای شهروندان هر دو شهر ارائه شود.

گفتنی است پیمان خواهرخواندگي اصفهان و فلورانس در جريان سفر لامبرتو ديني، وزير امور خارجه وقت ايتاليا به تهران و هيات همراه در سال ۷۷ به امضاي دو طرف رسيد تا زمینه ساز اجرای برنامه ها و طرح های فرهنگی – هنری مشترک باشد؛ ظرفیت های این پیمان طی سال های اخیر بالفعل نشد و طی چهار سال اخیر فعالیت ها و رایزنی هایی برای احیای روابط بین دو شهر آغاز شد که ماحصل یکی از این فعالیت ها، اجرای رویدادهای مشترک هنری بین دو شهر است.

شهردار اصفهان در شرایط کرونا از فرصت گفتگوهای آنلاین برای حفظ و بهبود روابط خواهرخواندگی با شهرهای مختلف استفاده کرد و هر هفته گفتگوهای مجازی و آنلاین با شهرداران شهرهای خواهرخوانده و همچنین سفرای کشورهای مختلف داشت.