لایحه افزایش انتصاب زنان و جوانان در رده‌های مدیریت شهرداری به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید و سهم زنان از مدیریت شهر تهران از ۱۹ درصد به ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

سیدحسن رسولی روز یکشنبه در جریان یکصد و شصت و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران درباره پیشنهادی مبنی بر اینکه پست‌های مدیریت سطوح عالی از ۴۵ سال به ۴۰ سال کاهش یابد، اظهار کرد: این پیشنهاد در کمیسیون برنامه و بودجه مطرح و بررسی شد اما مورد موافقت قرار نگرفت.
وی ادامه داد: یک نیروی جوان اگر به صورت طبیعی و از طریق آزمون سراسری جذب سازمان شود، مسیر ارتقای شغلی خود را متناسب با سطح‌های تعریف شده در این لایحه طی خواهد کرد.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه افزایش سهم زنان و جوانان در پستهای مدیریتی شهرداری علاوه بر صورت شکلی باید به لحاظ محتوایی همراه با توانمندسازی آنها انجام شود، گفت: شورای عالی اداری کشور ضوابطی برای سطوح مدیران تعریف کرده است و باید ما استانداردهای این شورا را رعایت کنیم.
رسولی همچنین پیشنهاد کرد در متن ماده واحده لایحه افزایش انتصاب جوانان در تصدی پست‌های مدیریتی کلمه “در انتخابات آتی خود” قید شود و ادامه داد: این پیشنهاد برای شفافیت ماده واحده است زیرا همکاران ما در شهرداری تهران با این لایحه از عدم ثبات شغلی خود نگران هستند و رعایت این لایحه در انتصابات بعدی برای ما اهمیت دارد.
پیشنهاد مطرح شده با ۱۲ رای موافق به تصویب رسید.

حجت نظری جوانترین عضو شورای اسلامی شهر تهران در اعتراض به برخی از بندهای این لایحه پیش از تصویب این لایحه صحن شورا را ترک کرد.

  • منبع خبر : ایرنا