مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۲۳۱۶ واحد خود مالک و دولتی به‌عنوان سهم استان در بحث بازآفرینی شهری تعیین‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان، رضا خالقی در جلسه بازآفرینی شهری استان بیان کرد: ۲۳۱۶ واحد در قالب دولتی و خود مالک‌ به‌عنوان سهم استان در بحث بازآفرینی شهری ابلاغ شده که به آن‌ها ۴۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن تعلق می‌گیرد.

وی اضافه کرد: بانک مسکن موظف است تسهیلات را پرداخت کند.

خالقی ادامه داد: در این راستا بخش خصوصی ۲۷۲ میلیارد تومان آورده دارد، خدمات روبنایی و زیربنایی و توانمندسازی مبلغ ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ تخصیص داده شده و از شهرداری هم خواسته شده ۲۲۵ میلیارد تومان از منابع داخلی بیاورند و دستگاه‌های دولتی و عضو  ستاد در قالب برنامه مشترک، در صورتی در بافت فرسوده ناکارآمد پروژه‌های خود را تعریف کنند ۱۲۸ میلیارد تومان آورده داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: در قانون بودجه سال ۹۷ ایجاد اشتغال مبنای این تخصیص قرار گرفته و بر این اساس میزان فرصت شغلی  پیش‌بینی‌شده در استان  ۲۹۶۰ شغل مستقیم و ۴۴۴۰ شغل غیرمستقیم است.

وی گفت: هر استانی که بتواند در قالب برنامه اقدام مشترک منابع جذب کند، منابع دیگر را نیز جذب خواهد شد.

خالقی عنوان کرد: بر اساس طرح بازآفرینی شهری ۶۳۰ واحد در خرم‌آباد، ۴۸۰ بروجرد، ۳۵۰ دورود، ۲۳۰ الیگودرز، ۲۷۶ کوهدشت، ۱۵۰ نورآباد، ۸۰ ازنا، ۷۰ پل‌دختر  و ۵۰ واحد برای الشتر در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تأکید کرد: این تعداد واحد مسکونی از سال ۹۷ بر مبنای مساحت بافت‌های فرسوده، واحدهای مسکونی موردنیاز، جمعیت و تراکم ناخالص که در بافت‌هاست لحاظ شده است.

وی گفت: مبالغی که به استان ابلاغ شده است، مبالغی است که صرفاً در قالب اقدامات مشترک تخصیص داده می‌شود، اگر دستگاه‌ها سهم خود را نیاورند منابع تخصیص داده نمی‌شود.

خالقی ادامه داد: این اقدام مشترک حاصل رهیافت‌ها و مطالعات مشاورین بوده که به‌صورت شناسنامه‌ای درست و تدوین‌شده است.

وی تأکید کرد: باید پروژه‌ها را اولویت‌بندی و به ستاد اعلام کنیم که پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان عنوان کرد: همچنین دو سایت را شناسایی کردیم، در خرم‌آباد ۵۰۰۰ مترمربع در مجاورت محله کرگانه که قابلیت تولید ۲۱۰ واحد مسکونی دارد و کارهای طراحی آن را انجام داده‌ایم و سایت دیگر در شهر بروجرد ۵۰۰۰ مترمربع کاربری آن مسکونی نیست بلکه درمانی است به تصویب کمیسیون ماده ۵ استان برسد و قابلیت ۱۳۵ واحد مسکونی دارد که درمجموع  ۳۴۵ واحد می‌شود.

وی یادآور شد: افراد ساکن در بافت‌های فرسوده و کسانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بافت فرسوده  هستند می‌توانند با دریافت تسهیلات خوب اقدام به ساخت‌وساز در این بافت‌ها کنند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی