قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها با اشاره به بررسی لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با مشارکت بخش غیردولتی با اولویت استان‌های ساحلی و کلانشهرها در صحن علنی مجلس اظهار کرد: با توجه ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مدیریت پسماند با اولویت استان‌های ساحلی و کلانشهرها تصمیمات بسیار مهمی با تصویب مواد این لایحه دولت گرفته شده است.

سید سلمان سامانی افزود: با تصویب ماده ۴ این لایحه سرمایه‌گذاری در ایجاد و بهره‌برداری از تاسیسات تبدیل پسماند به انرژی معاف از پرداخت مالیات شدند.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها تصریح کرد: بر اساس مصوبه مجلس قراردادهای خرید تضمینی برق از تاسیسات تبدیل پسماند به انرژی و عوارض مندرج در ماده ۲ این قانون نیز شامل این معافیت‌ها شد.

سامانی با بیان اینکه اهتمام دولت و مجلس در رفع معضل پسماند جدی است، تاکید کرد: امیدواریم با همکاری دولت و مجلس با تصویب این لایحه بتوان اقدامات ارزشمندی در مدیریت پسماند کشور انجام داد.

وی افزود: با تصویب ماده ۵ این لایحه به منظور کمک به اجرای دقیق فرآیند اصولی مدیریت پسماند، کلیه فعالیت‌های مرتبط با مدیریت اجرایی پسماند شامل تفکیک از مبدأ، جمع آوری، پردازش، بازیافت، تولید انرژی و دفع، از مالیات مستقیم با نرخ صفر درصد برخوردار شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها تاکید کرد: با تصویب این مواد، مشوق‌های قابل توجهی برای سرمایه گذاران در این حوزه ایجاد شده است و سرمایه‌گذاری در موضوع تبدیل پسماند به انرژی به یکی از پربازده‌ترین فعالیت‌ها تبدیل خواهد شد.

  • منبع خبر : ایسنا