هنوز ورودی آب به سد‌های استان بالاست و روستا‌هایی در حوضه کرخه زیر آب هستند؛ این‌ها را استاندار خوزستان می‌گوید تا مشخص شود، هنوز بحران سیلاب پایان نیافته است؛ بحرانی که علاوه بر حوضه کرخه، گریبان پایین دست حوضه کارون را نیز رها نکرده است.

به گزارش تابناک؛ غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه «هنوز سیل تمام نشده»، گفت: هنوز ورودی آب به سد‌های استان بالاست و روستا‌هایی در حوضه کرخه زیر آب هستند و باید در خصوص وضعیت آب شهری و روستایی مراقبت بیشتری شده و به شهر‌های سیل‌زده به‌صورت ویژه توجه شود. سیل تمام نشده و تازه مسائل اجتماعی و انسانی سیل گریبان ما را می‌گیرد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید با برنامه‌ریزی و کار همه‌جانبه مانند زمان سیل، مسیر را ادامه دهیم تا بتوانیم مسائل پس از بحران را مدیریت کنیم، افزود: باید علاوه بر مراقبت در کمپ‌ها در خصوص بیماری‌های واگیر، در خصوص مسائل اجتماعی و روانی پس از سیل هم مراقبت به عمل آوریم و اقداماتی مانند آهک پاشی در روزستا‌های سیل زده را به شیوه صحیح در دستور کار قرار دهیم و نسبت به بیماری‌هایی که با شیوع گرما شایع می‌شوند، مراقب باشیم.

به این نکات، پایین رفتن سطح آب در برخی مناطق استان خوزستان را باید افزود که موجب شده مزارع کشاورزی از زیر آب خارج شود و تعیین تکلیف این مزارع هم به ابهامی بزرگ تبدیل شود؛ اینکه آیا امثال گندم‌های غرق شده قابل استفاده برای دام هستند یا مصرفشان نگران کننده است و باید معدوم شوند. پرسش‌هایی کلیدی که باید به سرعت پاسخ داده شوند.