رئیس اداره راه و شهرسازی نیشابور از برگزاری جلسه هماهنگی یگان های حفاظت ادارات اين شهرستان با حضور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نیشابور و نمايندگان ۱۱ دستگاه اجرايی اين شهرستان خبر داد.

کاوسی نیا رئیس اداره راه و شهرسازی نیشابور با اعلام اين خبر گفت: بیست و چهارمین جلسه همپوشانی یگان های حفاظت ادارات شهرستان نیشابور (حافظان انفال) با حضور حجه الاسلام و المسلمین اکبری مقدم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نیشابور و نمایندگان یگان های حفاظت دستگاه های اجرایی شهرستان نیشابور شامل ادارات جهاد کشاورزی، حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور منابع آب، شهرداری نیشابور، بخشداری مرکزی، آب و فاضلاب شهری نیشابور، پلیس پیشگیری نیروی انتظامی، اداره میراث فرهنگی و گردشگری به میزبانی اداره راه و شهرسازی نیشابور با محوریت حفظ اراضی ملی و همپوشانی یگان های حفاظت برگزار شد.

وي اظهار داشت:  در اين جلسه ضمن ارائه گزارشي از اهم اقدامات همپوشانی یگان حافظان انفال شهرستان طی سه ماه گذشته در خصوص حفاظت از انفال و اراضی ملی و نحوه تعامل و افزایش همکاری دستگاه های اجرایی بحث و گفتگو شد.

كاوسي نيا همچنين در خصوص اقدامات يگان حفاظت راه و شهرسازي نيشابور گفت: این اداره وظیفه حفاظت و حراست از حدود ۷۰۰۰ هکتار از اراضی ملی را در محدوده اراضی ملی شهرستان نیشابور و شهرهای اقماری بر عهده دارد و با پیگیری یگان حفاظت این اداره با صدور ۵۰مورد اخطاریه کتبی و شفاهی از ساخت و ساز غیر مجاز و تصرف اراضی ملی پیشگیری شده است و در ارتباط با ۳ پرونده تخلف زمین خواری با دستور مقام محترم قضایی بخش زبر خان با تخریب و اعاده به وضعیت سابق از حقوق بیت المال دفاع و همچنین در رابطه ۲ پرونده تخلف، به مراجع قضایی معرفی و در حال رسیدگی قضایی و صدور اجرای حکم است.

وي به کمبود نیرو و تجهیزات خودرویی اشاره كرد و خواستار مشارکت حداکثری نیروی یگان حافظان انفال در مأموریت های مشترک شد و عنوان نمود یگان حفاظت این اداره علی رغم کمبود نیرو در مأموریت های مشترک یگان حافظان انفال مشارکت فعال داشته است.

در ادامه همچنين حجت الاسلام اکبری مقدم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نیشابور با تشریح فلسفه ایجاد یگان حافظان انفال برای اولین بار در کشور در سطح شهرستان نیشابور و نقش موثر این یگان در پیشگیری و کاهش تخلفات تجاوز به حریم انفال و اراضی ملی، زمین خواری و کوه خواری، تغییر غیر مجاز اراضی کشاورزی و باغی، حفاری غیرقانونی در عرصه های میراث فرهنگی، حفظ منابع طبیعی، آب و محیط زیست و غیره از کلیه نیرو های یگان حافظان انفال تقدیر و تشکر نمود. ایشان با اشاره به شکل گیری کمیته ماده ۶۶ آئین دادرسی کیفری برای اولین بار در سطح کشور در دادستانی شهرستان نیشابور،اقدامات و فعالیت های انجام شده توسط این کمیته را بسیار ارزنده و مهم برشمرد و از فعالیت های سازمان های مردم نهاد به ویژه در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی ابراز رضایت نمود.

اسحاقی مسئول یگان حفاظت اداره راه و شهرسازی شهرستان نيشابور نيز در ادامه گزارشی در خصوص فعالیت های یگان از ابتدای سال جاری به جلسه ارائه نمود. در ادامه مسئولین یگان های حفاظت دستگاه های اجرایی عضو یگان حافظان انفال نیز گزاشی از اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در حوزه دستگاه اجرایی خود را طی ۳ ماه گذشته اعلام و پیشنهادات خود را جهت هم افزایی و همپوشانی یگان حافظان انفال ارائه کردند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی