روز شنبه (30 دی ماه) همزمان با بازگشایی روز دوم نمایشگاه گل و گیاه اهواز، سمینار تخصصی فضای سبز شهری با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی برگزار شد.

به گزارش اداره ارتباطات سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز روز گذشته سمینار تخصصی فضای سبز شهری با حضور معاون خدمات شهری شهرداری اهواز، مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، مدیرکل حفاظت و محیط زیست استان خوزستان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان و مراکز علمی و تحقیقاتی در سالن همایش های نمایشگاه گل و گیاه برگزار شد.
علیرضا عالیپور معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در این سمینار ضمن خیرمقدم به مهمانان عنوان کرد: خوشبختانه بعد از سه ماه پیگیری مستمر مدیریت سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز و همچنین همکاری چند جانبه مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی اهواز، اداره کل میراث فرهنگی خوزستان و با مشارکت بخش خصوصی شاهد برپایی این نمایشگاه بزرگ هستیم.
عالی پور در ادامه گفت: این روز در تقویم نمایشگاهی اهواز به نام نمایشگاه گل و گیاه نوشته شده است و به امید خدا در سال های آینده این نمایشگاه در ابعاد وسیع تر اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به علمی بودن این نمایشگاه افزود: نکته قابل توجه در این نمایشگاه وجود کارگاه های آموزشی ویژه شهروندان علاقمند در حوزه فضای سبز است که از سوی سازمان پارکها و فضای سبز برنامه ریزی شده و یکی دیگر از مزایای نمایشگاه برگزاری سمینار تخصصی فضای سبز با حضور اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه می‌باشد.
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در پایان ضمن قدردانی از حمید امیری فرد مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز خاطر نشان شد: از کلیه پرسنل سازمان پارک ها و اساتید دانشگاه برای برگزاری سمینار تقدیر و تشکر می نمایم.
احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت و محیط زیست استان خوزستان نیز ضمن تشکر از مدیرعامل سازمان پارکها اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه با این وسعت بسیار ارزشمند است که از سوی آقای امیری فرد و همکارانشان صورت گرفته و استقبال گسترده شهروندان گواه این موضوع است.
لاهیجان زاده تصریح کرد: در زمان مدیریت آقای امیری فرد اقدامات موثری در فضای سبز اهواز صورت گرفته است که جای تقدیر و تشکر دارد، پیگیری توسعه کمربند سبز، کاشت درختان مثمر و درختچه های گلدار از جمله کارهای ارزشمند مدیر عامل سازمان پارک ها می باشد.
در پایان اساتید دانشگاه مقاله هایی در خصوص نقش فضای سبز شهری در مقابله با ریزگردها، نقش پرندگان در فضای سبز شهری، ریز جلبک ها و کاشت نخل و جا به جایی آن ارائه دادند.

  • منبع خبر : شهرداری اهواز