رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس از برگزاری یک دوره مسابقه ساخت سازه با استفاده از پسماندهای خشک در دانشگاه شهید کورانی خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، پطرس ترابی در این ارتباط اظهار کرد: زباله شهری که به طلای کثیف شهرت دارد، در صورت مدیریت نادرست می‌تواند معضلات عدیده‌ای را برای شهروندان ایجاد کرده و سلامت آنان را دچار مخاطره کند.

وی افزود: بی‌توجهی به این مسئله سبب کاهش کیفیت زندگی و آسیب به محیط زیست می‌شود که با توجه به چشم‌انداز بیست ساله کشور، حفاظت از محیط زیست یک اصل مهم است که در همه ابعاد باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: مدیریت پسماند شهری نیازمند ارتقاء سطح فرهنگ عمومی و مشارکت همه شهروندان است که در این راستا، سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس برنامه‌های آموزشی و فرهنگی متنوعی را در طول سال اجرا می‌کند.

این مقام مسئول گفت: همکاری با آموزش و پرورش و برگزاری دوره آموزشی برای معلمان و دانش‌آموزان، اعزام تیم‌های آموزشی به مناطق مختلف شهر و انجام فعالیت‌های تبلیغاتی در بحث تفکیک از مبدأ از جمله این اقدامات هستند.

ترابی با اشاره به برگزاری یک دوره مسابقه ساخت سازه با استفاده از پسماندهای خشک، بیان کرد: این مسابقه به مناسبت هفته پژوهش در دانشکده فنی وحرفه‌ای پسرانه بندرعباس(شهید کرانی) برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این مسابقه را ایجاد خلاقیت در دانشجویان و پی بردن به اهمیت تفکیک زباله‌ها از مبداء عنوان کرد و ادامه داد: در این مسابقه ۱۲ گروه سه نفره به رقابت پرداخته و در انتها نیز تیم‌های برتر تقدیر شدند.

  • منبع خبر : شهرداری بندرعباس