وزیر کشور بنیاد مسکن را به عنوان متولی اصلی ساخت و ساز در استان سیستان و بلوچستان دانست.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست ساماندهی مناطق حاشیه نشین استان سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران گفت: موضوع جلسه امروز که با حضور دستگاه‌های اجرایی مختلف برگزار شد، حاشیه نشینی در چابهار بود.

وی ادامه داد: چابهار یکی از شهرستان‌هایی است که از نظر حاشیه نشینی با مشکلاتی مواجه است و ساخت و ساز‌هایی که در آنجا انجام شده، ساخت و ساز‌های مطلوبی نیست و تراکم جمعیت در حواشی آن بسیار بالا است که البته این موضوع ناشی از پیشرفت و توسعه پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی بسیاری است که در چابهار انجام می‌شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: بی توجهی به پس کرانه این پروژه‌ها موجب شده است که افزایش جمعیت به دلیل مهاجرت در آنجا حاشیه نشینی را رقم بزند. با دستور رئیس جمهور و پیرو اولویت سومی که از سوی مقام معظم رهبری در بحث حاشیه نشینی تعیین شده بود، پیگیری‌های زیادی را ظرف دو سال گذشته در رابطه با این موضوع انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: امروز هم تمامی دستگاه‌های متولی در این جلسه حضور داشتند تا باهم مسائل حاشیه نشینی را مرور کنیم. بنیاد مسکن به عنوان متولی و محور اصلی، ساخت و ساز‌های مشخص شده، همچنین منابع لازم در دولت تصویب شده است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در این میان ستاد بازآفرینی هم در خدمت بنیاد مسکن در زمینه فعالیت خواهد داشت، تصریح کرد: ما امروز شهرداری و ستاد زمین شهری را هم مسئول کردیم تا زمین مورد نیاز را با سند به بنیاد مسکن منتقل کند و همچنین مقرر شد تا با توجه به نقشه‌ها و طرح‌هایی که بنیاد مسکن ارائه داده، امسال ۴ هزار واحد مسکونی را در چابهار، ۳ هزار و چهارصد واحد را در زاهدان ساخته و تمام شود.

وی ادامه داد: در کنار بحث کالبدی و مسکن، موضوع اجتماعی در این مناطق، یعنی افزایش مشارکت مردم، خدمات‌رسانی، تسهیل‌گری و آموزش هم جزو مباحث و موضوعاتی بوده که امروز در این جلسه مطرح شد و متولی آن مشخص شد و در کنار آن سایر خدمات مانند خدمات درمانی، آموزشی، ورزشی و خدماتی که مورد نیاز جامعه شهری است، تعیین شد.

وزیر کشور تصریح کرد: ما در تلاش هستیم ان شاالله، طبق اولویت بندی که مقام معظم رهبری داشتند و رئیس جمهور هم بر این مسئله تاکید دارند، بحث حاشیه نشینی را در شهر‌های مختلف با تنظیم سند‌های مستقل و جداگانه بصورت زمانبندی شده و با همکاری تمامی دستگاه‌ها به نتیجه برسانیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون زاهدان، چابهار و مشهد جزو آن شهر‌هایی هستند که پروژه این استان‌ها در حال انجام است و برنامه‌ریزی شده تا بقیه شهر‌ها هم به مرور انجام شود.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان