در بودجه امسال اعتبارات خوبی برای ایجاد بزرگراه و محورهای ارتباطی در خوزستان به‌منظور دسترسی بیشتر استان به‌ مرکز کشور در نظر گرفته‌شده که محور اهواز-شیراز یکی از آن‌ها است.

به گزارش شبکه خبری تحلیلی بین نیوز از پایگاه خبری راه و شهرسازی، خیراله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌‌و‌‌نقل با اشاره به بازدید از محور رامهرمز-بهبهان گفت: در این سفر میزان و وضعیت پیشرفت فیزیکی برخی از پروژه‌های مهم راهسازی استان مورد بررسی قرار گرفت.

وی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در دست احداث منطقه برای ارتباط و دسترسی بیشتر خوزستان به مرکز کشور را محور اصفهان تا بهبهان عنوان‌کرد و گفت: از این طریق با ایجاد مسیرهای دسترسی مناسب، بهبهان و دیگرشهرهای مجاور آن به مرکز کشور وصل می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: این محور ۹ کیلومتر تونل دارد و علاوه برآن نیز تعداد ۱۱دستگاه پل بر روی مسیر احداث می‌شود که عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز خواهد شد.

خادمی به پروژه چهارخطه مسیر اهواز-بهبهان اشاره‌کرد و گفت: این محور بخشی از مسیر ۵۵۰ کیلومتری اهواز-شیراز است که باید چهارخطه شود؛ بخش قابل‌‌توجهی از این مسیر اجرا شده عملیات اجرایی آن ادامه دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل  تصریح‌کرد: بخشی از این محور شامل راه ارتباطی اهواز، رامهرمز به بهبهان و بخشی دیگر آن، مسیر بهبهان-پل خیرآباد به سمت گچساران را تشکیل می‌دهد که این قسمت در استان خوزستان واقع شده است.

وی با بیان اینکه بخش دیگر این مسیر از گچساران به شیراز است، گفت: پروژه چهارخطه اهواز-شیراز از لحاظ اقتصادی برای مردم و دسترسی محصولات کشاورزی به بازارهای هدف بسیار مهم و با اهمیت است.

خادمی از این مسیر به‌عنوان یکی از محورهای ترددی شرق به غرب در جنوب کشور یاد کرد که ۱۴۰ کیلومتر آن باقی‌مانده و حداکثر تا سه سال آینده به‌‌صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل  خاطرنشان‌کرد: از این محور، استان‌های فارس، خوزستان  و کهگیلویه و بویراحمد بهره‌‌مند می‌شوند.

وی محور بهبهان به سمت بوشهر را از دیگر پروژه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی در استان خوزستان عنوان‌ کرد و گفت: این جاده محور بهبهان به دیلم و استان خوزستان را به استان بوشهر وصل می‌کند که برای کشور از لحاظ اقتصادی، اهمیت ویژه‌ای دارد.

خادمی تاکیدکرد: تلاش می‌شود از بودجه سال جاری، بخشی از اعتبار مورد نیاز این پروژه از منابع ملی تامین شود.

استان خوزستان حدود ۱۲هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد و از لحاظ تردد جاده‌ای مقام دوم کشوری را دارا است.