مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از واحدهای پروژه مسکن مهر استان در دهه فجر امسال بهره‌برداری می‌شود، گفت: لازم است که با توجه به محرومیت منطقه با هماهنگی شهرداری‌ها در استان، درختکاری‌ و محوطه‌سازی‌ صورت گیرد و به مسایل زیباسازی مسکن مهر توجه شود تا عزیزانی که متقاضی یا ساکنان این واحدها هستند، احساس نکنند که جزو اقشار محروم هستد.

عبدلمجید نژادصفوی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد، درباره آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر در این استان به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: با پی‌گیری‌‌های مکرر دو سه ماه اخیر و ۴ جلسه‌ای که با شورای مسکن استان در این ایام داشتیم و حمایت‌های دستگاه‌های خدماتی و استانداری و وزارتخانه، برنامه‌ریزی شده که ۸۰ الی ۸۵ درصد پروژه‌ها را تا دهه فجر تحویل داده شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پروژه‌های باقی‌ مانده مرتبط با امور خدماتی مسکن مهر توضیح داد: ادامه بهره‌برداری این پروژه‌ها نیز تا پایان سال برنامه‌ریزی شده و نهایتا با انسجام دستگاه‌های خدماتی مانند آب و فاضلاب و برق، قدم‌های موثری برداشته می‌شود. البته همه واحدها در سطح استان در مرحله بحث‌های اجرایی هستند. آسفالت محوطه هم از دیگر کارهای باقی مانده است که این روزها با گازکشی مرتبط شده است که امیدواریم این قبیل کارها نیز تا دهه فجر به پایان برسد.

نژادصفوی با اشاه به مسایل وامی و معوقه‌های بانکی در موضوع پروژه‌های مسکن مهر استان گفت: با تعاملی که با بانک مسکن و مدیریت این بانک داشتیم، از منظر امور بانکی مشکل خاصی در استان وجود ندارد. جلسات شورای مسکن در دو ماه اخیر با فشردگی برگزار شد و علاوه بر جلسات شورای مسکن جلساتی با فرمانداران محترم در شهرستان‌ها برگزار شد و جمع‌بندی‌ها بر این قرار گرفت که خروجی این جلسات آماده بودن کامل واحدها برای تحویل و بهره‌برداری باشد.

وی با اشاره به شهرهایی که پروژه‌ها در آنها آماده بهره‌برداری است، گفت: واحدهای مسکن مهر در یاسوج که مرکز استان است و نیز شهرستان کهگیلویه کلا تحویل داده شده است، ولی برای حدود ۳۰ تا ۳۵ واحد در شهر گچساران هنوز مراحل اداری وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین توضیح داد: امیدوارم با توجه به محرومیت منطقه با هماهنگی با شهرداری‌ها درختکاری‌ها و محوطه‌سازی‌ها صورت گیرد و به مسایل زیباسازی این واحدها توجه شود و عزیزانی که متقاضی یا ساکنان مسکن مهر هستند، احساس نکنند که جزو اقشار محروم هستد و برایشان این ذهنیت در نسبت با مسکن مهر تقویت نشود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی