درحالی معاون وزیر راه اسفند ۹۸ از افتتاح اولین واحدهای طرح ملی مسکن در اردیبهشت یا خرداد ۹۹ خبر داد که وزیر راه از احتمال تحویل این واحدها در تابستان خبر داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ۱۲ اسفندماه سال گذشته با بیان این‌که این طرح برای دهک‌های ۳ تا ۷ است، گفته بود: متقاضی در ابتدا باید ۳۰ تا ۴۰ میلیون آورده داشته باشند، ضمن این‌که ۱۰۰ میلیون تومان وام دولتی نیز به آنها تعلق می‌گیرد. مابقی هزینه باید توسط متقاضی در دوره ساخت که ۱۸ تا ۲۴ ماه است، واریز کند تا بتواند واحد را تحویل بگیرد.

محمودزاده با اشاره به این‌که اردیبهشت یا خردادماه سال آینده اولین پروژه طرح ملی مسکن را افتتاح کنیم، افزود: برنامه‌ریزی ما بسیار دقیق است تا بتوانیم در زمان اعلامی کارها را انجام دهیم. روند ساخت با آورده متقاضیان و وام بانکی صورت می‌گیرد و در صورت تأخیر در تأمین آورده با تأخیر ساخت مواجه خواهیم شد.

این در حالی است که وزیر راه و شهرسازی در جدیدترین اظهارنظر درباره زمان تحویل واحدهای طرح ملی مسکن وعده اواخر سال جاری و “شاید تابستان” را داده است.

محمد اسلامی حدود سه هفته بعد از سخنان معاون خود درباره زمان تحویل واحدهای طرح ملی مسکن گفت:‌ در این طرح فرض برنامه ۱۸ تا ۲۴ ماه است. ما در این طرح فرآیندی بزرگ و مراحل زیادی را طی کردیم تا زمین هایی را انتخاب کنیم که مرغوب بوده تا جایی نباشند که آبادانی دیر به سراغ آن ها برود.

وی افزود: این آماده سازی و برنامه‌ریزی‌ها کمی زمان برد که انجام شد و برای حدود ۲۴۰ هزار واحد مسکونی که ثبت نام مرحله اول انجام دادیم در برنامه است. نکته بعدی این که متقاضیان واقعی را شناسایی کنیم و این که اینها زمین خودشان را تحویل بگیرند یا به پروژه متصل شوند.

وی تصریح کرد: غربالگری مرحله اول انجام گرفت و تشکیل پرونده به خاطر کرونا متوقف شد. با این حال هرکجا دوستان ما توانستند کار را لکترونیکی پیش ببرند تا حداکثر این کار انجام شده است تا بیایند زمین های خودشان را تحویل گرفته و به صورت شش تا هشت نفره بعد از تحویل زمین ها و با نظارت نظام مهندسی خانه های خود را بسازند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: به نظرم تا پایان سال و در بعضی از استان ها که پروژه ۵۵ درصد پیشرفت داشته حتی زودتر بتوانیم تا تابستان کلید خانه ها را تحویل دهیم.

  • منبع خبر : تسنیم