کارشناس سازمان هواشناسی برای امروز در برخی از استان‌ها بارش را پیش‌بینی کرد و نسبت به بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها در استان‌های پربارش هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی بین نیوز، کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز شانزدهم مهر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی دو روز آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران ادامه خواهد داشت و شدت بارش ها نیز امروز در گیلان، شرق مازندران و غرب گلستان خواهد بود. با توجه به این شرایط احتمال بالا آمدن سطح آب و سیلابی شدن مسیل‌ها و کاهش دید در جاده‌ها وجود دارد. طی این مدت برای استان‌های خراسان شمالی و شرق استان اردبیل نیز بارش پراکنده را انتظار داریم. از روز یکشنبه تا سه شنبه در گیلان، شرق اردبیل و غرب مازندران نیز بارش‌های خفیفی رخ خواهد داد. سایر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام را تجربه خواهند کرد.

وی ادامه داد: روزهای شنبه و یکشنبه در شمال شرق و شرق کشور کاهش دما بین ۳ تا ۷ درجه همراه با وزش باد شدید و در برخی نقاط خیزش گرد و خاک را پیش‌بینی می‌کنیم که با توجه به کاهش دما در این مناطق احتمال خسارت دیدن برخی از محصولات کشاورزی و دامداری وجود دارد و کشاورزان باید نسبت به جمع آوری محصولات کشاورزی توجه لازم را داشته باشند . مرغداران و گلخانه‌داران نیز لازم است که تمهیدات لازم را در نظر بگیرند. آب‌های خلیج فارس به ویژه در غرب و شمال از بعدازظهر امروز تا روز یکشنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

رفیعی گفت: امروز آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری است و در بعدازظهر وزش باد را تجربه خواهد کرد. حداکثر دما امروز در تهران به ۲۱ درجه بالای صفر خواهد رسید. حداقل دما نیز امروز صبح در مهرآباد تهران ۱۱ درجه بالای صفر بود و فردا نیز همین شرایط تداوم دارد.

وی افزود: سردترین مرکز استان امروز صبح زنجان با دمای حداقل یک درجه بالای صفر گزارش شد و پس از آن ارومیه دمای  ۲ و قزوین و اردبیل نیز ذمای  ۴ درجه بالای صفر را تجربه کردند. در حالی که گرمترین مرکز استان دیروز اهواز با دمای حداکثر ۴۲، بوشهر و یزد با دمای ۳۵ و بندر عباس، بیرجند و شیراز با دمای ۳۴ درجه بالای صفر گزارش شدند.