کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها و کاهش دما در بیشتر مناطق کشور خبر داد و بیشترین بارش‌ها را مربوط به استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

به گزارش شبکه خبری بین نیوز، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۱ اسفند و روزهای آتی، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، لرستان و شمال استان‌های بوشهر و فارس، جزایر شمالی خلیج‌فارس، اصفهان، یزد، کرمانشاه، همدان، مرکزی، خراسان‌رضوی و شمال کرمان، بارش باران، رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد که مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف دارند.

رفیعی ادامه داد: شدت بارش‌های امروز در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان است. همچنین امروز نفوذ جریان سرد شمالی روی خزر، سبب کاهش دما و بارش در این مناطق خواهد شد که بارش‌ها تا سه‌شنبه ادامه دارد.

به گفته وی، ورود سامانه بارشی بعدی از روز پنجشنبه از مناطق شمال‌غرب، غرب و جنوب‌غرب کشور سبب بارش می‌شود. روزهای پنجشنبه و جمعه، خلیج‌فارس و دریای‌عمان، مواج و متلاطم خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: تهران ابری و در برخی ساعت‌ها همراه با غبار محلی است. حداکثر دمای تهران ۱۴ درجه بالای صفر و حداقل دما ۶ درجه بالای صفر گزارش شد.

وی ادامه داد: سردترین مرکز استان بجنورد و ارومیه با ۵- درجه و گرم‌ترین مرکز استان بندرعباس با ۲۵ درجه بالای صفر بود.