افضلی با اشاره به آخرین وضعیت بررسی لایحه مشارکت عمومی – خصوصی در این کمیسیون، از تسهیل ورود بخش خصوصی به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی با تصویب این قانون خبر داد.

به گزارش بین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، برخی از مواد لایحه مشارکت عمومی-خصوصی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت، اظهار کرد: با توجه به حجم بالای پروژه‌های عمرانی موضوعی که خیلی مهم است استفاده از پتانسیل بخش خصوصی هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ اقتصادی برای به اتمام رساندن پروژه های عمرانی ناتمام است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه ورود و مشارکت بخش خصوصی در پروژه های عمرانی یک ضروت است، افزود: از سوی دیگر استفاده بهینه، شفافیت بیشتر و کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری در پروژه‌های عمرانی با مشارکت بخش خصوصی بیشتر می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای پررنگ‌تر شدن حضور بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی سازوکاری توسط دولت تحت‌عنوان «لایحه مشارکت عمومی – خصوصی» پیش‌بینی شد که در کمیسیون عمران در مرحله بررسی قرار دارد تا از این طریق استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تسهیل شود.

افضلی ادامه داد: در کمیسیون عمران مجلس هم با توجه به تجربیات سال‌های گذشته تلاش می‌شود تا در راستای تسهیل ورود بخش خصوصی به اقتصاد کشور با رویکرد پروژه‌های عمرانی این لایحه مورد بررسی قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به سرمایه‌های معطل‌مانده بسیار زیاد در پروژه‌های عمرانی به پایگاه خبری بانک مسکن، گفت: تکمیل هر چه سریعتر پروژه‌های نیمه‌تمام باعث خروج سرمایه‌های سرگردان از این پروژه ها می‌شود که هم منفعت اقتصادی دارد و هم بخش خصوصی توانمند می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای تکمیل پروژه‌های عمرانی راهی جز اتکا به بخش خصوصی نداریم، گفت: هر چند تاکنون منعی برای حضور بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی وجود نداشته است اما اگر قواعد بازی در قالب قانون دیده شود به صورت منسجم می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی استفاده کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لایحه مشارکت عمومی-خصوصی در صورت تصویب می‌تواند یک ابزار قانونی خوب برای واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی باشد.