مشاور عالی رییس اتاق بازرگانی اصفهان، رییس و اعضای کمیسیون گردشگری، صنایع دستی و فرش اتاق بازرگانی اصفهان از فعالیت ها و اقدامات اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان تقدیر کردند.

به گزارش پایگاه خبری بین نیوز از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، این تقدیر به دلیل فعالیت و عملکرد ویژه اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان در زمینه تقویت ارتباطات بین الملل شهر اصفهان، ارتباط با خواهرخوانده ها و به طور ویژه در زمینه طرح “شهروند دیپلمات” از سوی علی کرباسی زاده، مشاور عالی رییس اتاق بازرگانی اصفهان و اعضای کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع دستی اتاق بازرگانی اصفهان انجام شد.

در هشتمین جلسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان، ایمان حجتی مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با ارایه جزییاتی از طرح ” شهروند دیپلمات” و تشریح اقدامات حوزه بین الملل شهرداری اصفهان از سوی رییس و اعضای این کمیسیون مورد تقدیر قرار گرفت.

ایمان حجتی در این جلسه گفت: اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان در سالهای گذشته تلاش کرد با تولید محتوای ویژه با رویکرد بازاریابی شهری و بهبود زیرساخت های ارتباطی بین المللی در قالب طرح های گوناگون از جمله ایده و اجرای طرح “شهروند دیپلمات” و همچنین با تقویت مناسبات با شهرهای خواهرخوانده در حوزه های مختلف از جمله حوزه های علمی، گردشگری، استفاده از تجربیات مشترک و … و نیز با برگزاری نمایشگاه های ویژه اصفهان در شهرهای خواهرخوانده و دیگر شهرهای جهان، در زمینه توسعه بازاریابی شهر اصفهان و معرفی کارآمد و اثربخش جهانشهر اصفهان به جهانیان، موثر و پیشرو باشد که خوشبختانه در این زمینه نتایج خوبی حاصل شد.

وی همچنین به تهیه و انتشار کتاب های دستیار اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان با عنوان مجموعه کتاب های ” پل” درباره آداب دیپلماتیک، شهرهای خواهرخوانده، آداب تشریفات و … اشاره کرد و گفت: این کتاب ها برای همه کلانشهرها، مدیران، فعالان ارتباطات، رسانه ها و … در زمینه فعالیت های بین المللی و … قابل استفاده است.

وی ادامه داد: همچنین با دغدغه توسعه بازاریابی شهر اصفهان و تقویت برند شهری اصفهان، انتشار کتاب قلب ایران به زبان انگلیسی، تولید ۱۰ فیلم معرفی اصفهان به ۱۰ زبان اصلی دنیا و… از دیگر اقدامات در این زمینه بوده است. فیلم های ١٠ زبانه معرفی اصفهان، با فرهنگ کشورهای هدف و شهرهای خواهرخوانده اصفهان، سنخیت کامل دارد، به طوری که مردم هر یک از این شهرها با تماشای فیلمی که به زبان آنها ساخته شده کاملاً درک می‌کنند اصفهان چه شهری است.

گفتنی است طرح ” شهروند دیپلمات” طرح ابتکاری اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان بود که با هدف تقویت ارتباط با شهرهای خواهرخوانده و استفاده از تعاملات و ارتباطات کنشگران بخش های مختلف برای بهبود و توسعه ارتباط اصفهان با خواهرشهرها، در سطح بین المللی اعلام فراخوان کرد و با دریافت ایده های کنشگران فرهنگی، اجتماعی، هنری و … و داوری این ایده ها، از آنان در این زمینه کمک گرفت.

این طرح به شدت مورد استقبال وزارت امور خارجه قرار گرفته و پیشنهاد تعمیم آن به دیگر کلانشهرها مطرح شد.