کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید همراه با افزایش محسوس دما در مناطقی از کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی بین نیوز، امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز ۱۷ بهمن و روزهای آتی، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز صبح سامانه بارشی وارد کشور و در استان‌های غربی علاوه بر افزایش دما، بارش باران آغاز شد. افزایش دما در همدان ۱۴ درجه و در سنندج، خرم‌آباد و بجنورد ۹ درجه بود.

نقشینه ادامه داد: امروز برای استان‌های واقع در غرب، شمال‌غرب، مناطقی از جنوب‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و از بعدازظهر سواحل جنوبی دریای‌خزر، بارندگی خواهند داشت. بارش روی مناطق مرتفع و سردسیر به شکل برف و برای مناطق جنوب همراه با رعد و برق، تندباد و احتمال تگرک است.

وی افزود: شدت بارش‌ها امروز در جنوب آذربایجان‌غربی، کرمانشاه، لرستان، کدرستان،ایلام و همچنین ارتفاعات البرز مرکزی است. فردا از میزان بارش‌ها در شمال‌غرب کاسته می‌شود اما در سایر مناطق نیمه غربی و سواحل شمالی کشور،بارندگی تداوم خواهد یافت.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، شدت بارش‌ها، فردا در شمال‌شرق خوزستان، لرستان، ایلام، شمال بوشهر، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود. همچنین در کردستان و زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی نیز،بارش‌ها شدت خواهند داشت.

نقشینه توضیح داد: احتمال وقوع تگرگ در غرب و جنوب‌غرب وجود دارد. یکشنبه با حرکت شرق‌سوی سامانه، فعالیت سامانه در شمال‌غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاسته می‌شود. اما برای جنوب‌غرب، جنوب و سواحل شرقی دریای‌خزر، بارش‌ها تداوم خواهد یافت و برای کهگیلویه و بویراحمد، جنوب چهارمحال و بختیاری، شمال فارس و اصفهان بارش‌ها از مقادیر بیشتری برخوردار خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: دوشنبه بارش پراکنده را برای مناطقی از شمال‌شرق خواهیم داشت و برای نیمه شرقی کشور وزش باد پیش‌بینی شده است. سایر مناطق کشور، دوشنبه آسمانی صاف خواهند داشت.

وی گفت: بعداز ظهرامروز، بادهای شدید جنوبی به سمت گیلان و اردبیل برای آن مناطق، سبب افزایش دما می‌شوند. عصر فردا و روز یکشنبه، وزش باد شدید در دامنه‌های جنوبی البرز و نیمه‌شرقی رخ می‌دهد که می‌تواند برای نقاطی از شرق و جنوب‌شرق،خیزش گردوخاک را به همراه داشته باشد.

نقشینه ادامه داد: خلیج‌فارس بعداز ظهر امروز تا یکشنبه مواج و متلاطم می‌شود. برای تهران نیز امروز غبار صبحگاهی رخ می‌دهد و بعدازظهر، بارندگی‌ در تهران آغازخواهد شد. تهران امشب بارانی و همراه با تندباد است. هوای تهران فردا ۴ درجه سرد می‌شود.