رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان از انجام ۱۵۰۶ مورد بازدید از ساختمان‌های در حال احداث برای نظارت بر اجرای دقیق مقررات ملی ساختمان خبر داد .

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان ، خالد اصلانی گفت : اجرای کامل دستورالعمل ها و رعایت ائین نامه مقررات ملی ساختمان ، رعایت ضوابط و استانداردهای مشخص توسط سازندگان مسکن از جمله اهداف بازدیدها و نظارت هایی است که توسط کارشناسان این اداره به طور مستمر و به صورت موردی و سرزده انجام می شود .

اصلانی ادامه داد : در سال۹۷ در سطح شهرستان‌های استان کردستان، ۱۵۰۶ بازدید نظارتی از اماکن در حال ساخت انجام شد که بیش‌ترین آمار نظارت‌ها به شهر سنندج با ۱۰۷۰ مورد تعلق دارد.

رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفبت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به برخورد با تخلفات نیز گفت: در جریان نظارت هرگاه تخلفی و یا کوتاهی در اجرای آئین‌نامه مشاهده شود، اقدامات لازم از جمله دستور توقف ساخت و ساز به مرجع صدور پروانه انجام خواهد شد که در سال ۹۷ ، ۸۹ مورد دستور توقف صادر و ۹۱ نفر از مهندسین نیز به شورای انتظامی معرفی شده‌اند .

اصلانی خاطر نشان کرد: در سال گذشته هم چنین ۱۲۰۴ مورد پروانه اشتغال صادر، ۷۸۳ مورد تمدید پروانه و ۶۱۷ مورد نیز ارتقای پایه داشته‌ایم.