جمعی از مدیران رسانه ای استان از پروژه های مختلف و بزرگ شهر اصفهان بازدید کردند.

به گزارش شبکه خبری بین نیوز از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مدیران رسانه های اصفهان از پروژه های مختلف شهر اصفهان مانند خط دو قطار شهری، حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان و پروژه های مرتبط با این مسیر، مرکز نمایشگاه های بین المللی استان و سالن اجلاس سران بازدید کردند.

قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان پس از این بازدید در نشست با مدیران رسانه ها، اظهار کرد: از بهترین تصمیماتی که در این دوره مدیریت شهری گرفته شد ورود به پروژه هایی بود که در راستای عدالت فضایی و توسعه پایدار قرار داشت زیرا اجرای پروژه های مرتبط با توسعه پایدار متعلق به جامعه بشریت در حال و آینده است.

وی تصریح کرد: پروژه های بزرگی که در سطح شهر اصفهان در حال رقم خوردن است از جمله کارهای اساسی و زیرساختی شهر اصفهان است، نمی توانیم اصفهان را جهان شهر بدانیم در حالیکه این جهان شهر فاقد مترو باشد؛ شهر اصفهان جمعیتی بالغ بر دو میلیون نفر دارد و لازم است که چنین جمعیتی برخوردار از خطوط مترو گسترده باشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه مترو با وجود هزینه های سنگین نیاز به آزادسازی های گسترده نداشته و فضایی را اشغال نمی کند، ادامه داد: مسیر ۱۴ کیلومتری خط دو دارای ۱۶ ایستگاه است و نکته بسیار مهم این است که ۱۲ ایستگاه این خط در حال ساخت و برخی ایستگاه ها تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۴ ایستگاه دیگر نیز در دستور کار است.

وی اضافه کرد: با وجود شرایط اقتصادی حاکم بر کشور اجرای چنین پروژه هایی کار بسیار سختی است، لازم است بررسی شود تا مردم بدانند در چنین شرایطی چه اتفاقی رخ داده، چه تدابیری صورت گرفته و این پروژه ها از چه پشتوانه مالی برخوردار شده که در چنین شرایطی که بسیاری از پروژه ها در سطح کشور تعطیل است فعالیت های عمرانی شهرداری اصفهان هیچگاه متوقف نشده است.

نوروزی با اشاره به پروژه رینگ چهارم شهر اصفهان، تاکید کرد: این پروژه دارای فرعیاتی است که یکی از آنها جاده فرزانگان با مسیر ۶ کیلومتری است که آمار تلفات جانی تصادفات را به شدت کاهش داده است. تقاطع غیرهمسطح آفتاب، شهید سلیمانی و حلقه حفاظتی به طول ۸۰ کیلومتر که دور شهر اصفهان را فرا می گیرد کمک بسیاری به حمل و نقل و کاهش ترافیک و کاهش تلفات تصادفات می کند.

وی افزود: فاصله بین پل آفتاب تا تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی ۷ کیلومتر در ۷۵ متر است که لازم بود این فاصله آزادسازی شده و سپس فعالیت های عمرانی آن آغاز شود که کار بسیار سخت و پیچیده ای است.

شهردار اصفهان در ادامه با اشاره به پروژه نمایشگاه های بین المللی اصفهان افزود: وجود چنین نمایشگاهی در اصفهان جایگاه اقتصادی کلانشهر اصفهان را در کشور بسیار بالاتر می برد و منفعت های بسیاری برای تولید کنندگان و عرضه کنندگان کالا دارد و پلی است میان صنعتگران با جامعه هدف که اهمیت چنین مرکزی را نشان می دهد.

وی پروژه سالن اجلاس را یکی دیگر از پروژه های مهم اصفهان ذکر کرد و گفت: امیدوارم روزی مانند سازمان ملل که از تمام کشورهای جهان در آم حضور دارند در سالن اجلاس اصفهان نیز شخصیت های مهم کشورهای دنیا حضور یابند و اجلاس مهم بین المللی در این سالن برگزار شود.

نوروزی با بیان اینکه بهره برداری از سالن اجلاس سران نیز برای ما بسیار مهم است، افزود: برای انتخاب بهره بردار در این سالن نیاز به کمک همگانی داریم و لازم است بهره برداری از این سالن در اختیار شرکت ها یا افراد توانمندی قرار بگیرد تا باعث رونق این مرکز و در نهایت منجر به رونق استان و کشور شده و رفت و آمد در آن رفت و آمد جهانی باشد.

وی در ادامه با اشاره به سایر پروژه های شهر اصفهان از جمله پیاده راه سازی چهارباغ و خیابان های اطراف آن، گفت: خیابان شیخ بهایی در نقطه مرکزی شهر، خیابان عباس آباد، خیابان سپه و میدان امام حسین (ع) نیز فعالیت های عمرانی آن یا آغاز شده یا اینکه به زودی آغاز می شود که جا دارد از تمام مجموعه هایی که با شهرداری برای اجرای این پروژه ها همکاری می کنند اعم از برون سازمانی یا درون سازمانی تشکر کنم.

شهردار اصفهان ضمن تاکید بر عدالت فضایی، تصریح کرد: به طور مثال در حوزه های مختلف اتفاقات بسیار خوبی در زینبیه رقم خورده که نشان می دهد امکانات به مناطق کمتر برخوردار رفته و عدالت فضایی ایجاد شده است.

تاکید کرد: امسال تحول بزرگی در حوزه حمل و نقل عمومی رقم می خورد، ۸۰ اتوبوس را در شرایطی که هیچ شهری موفق به خرید اتوبوس نشد خریداری کردیم، با همه تلاش های صورت گرفته عمر ناوگان اتوبوسرانی به ٩.٧ سال رسیده است و امیدواریم با تداوم این اقدامات در آینده نزدیک شاهد کاهش عمر ناوگان اتوبوسرانی بوده و شاهد رسیدن میانگین کارکرد اتوبوس ها به پنج سال باشیم.

وی ادامه داد: زمانی که از بازسازی صحبت می شود این بازسازی به معنای انجام کارهای ظاهری نیست و به این معناست که یک اتوبوس به طور کامل بازسازی می شود.

شهردار اصفهان اضافه کرد: در صورتیکه اطلاعات اصحاب رسانه از پروژه های عمرانی کامل و جامع باشد هیچ فردی نمی تواند حقیقت را قربانی جهل کند و این اصحاب رسانه هستند که پاسخ های دقیق به افکار عمومی می دهند و به کمک شهر می آیند.

مسیر رشد و توسعه شهر را با افزایش تعاملات با دولت ادامه می دهیم

 

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این نشست، امسال را سال پایان فعالیت های دوره پنجم شورای شهر ذکر کرد و گفت: با اتمام کار شورای پنجم، شورای شهر عمری ۲۲ ساله پیدا می کند و لازم است خطاهای آن کمتر شده و به ماموریت ها و رسالت های خود توجه بیشتری داشته باشد.

علیرضا نصر تصریح کرد: امیدوارم دیگران نیز شوراها و نقش آن را باور کرده و به جای اینکه به دنبال محدود کردن اختیارات شورای شهر باشند به این باور برسند که شوراها به عنوان یک پارلمان محلی می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن زمینه های سرعت بخشیدن به کار را در مدیریت شهری از لحاظ قانونی انجام دهد.

وی با بیان اینکه در سال پایانی شورا به دنبال این هستیم تا به دور از هرگونه حاشیه سازی و غوغاسالاری با انگیزه بالاتر کار کنیم، اضافه کرد: مدیریت شهری در این سال به هیچ عنوان نباید به سمت سستی و رخوت گرایش پیدا کند. در جلسه شوراها و در جلسات فصلی مدیران به طور جدی از هر گونه رفتاری که کار خدمات رسانی به مردم را سست می کند جلوگیری می کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: پروژه های بزرگی که در شهر انجام می شود باید به سرانجام خوبی برسد و این را برای شورا به عنوان یک ماموریت تعیین کرده ایم. هم اکنون نیز همه پروژه ها فعال است و تلاش حداکثری صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه ششم پنج ساله شهرداری اصفهان چراغ راه پنج ساله آینده شهرداری است، گفت: این برنامه طی روزهای گذشته تحویل شورای شهر شده و قرار است در کمیسیون های مربوطه پس از بررسی و اعمال نظرات تصویب شود.

نصر گفت: تدوین برنامه جامع شهر اصفهان که برنامه ای ۱۰ ساله است از دیگر برنامه های شورا در مدت باقیمانده است، در این برنامه با گروه های مختلف مردم صحبت شده و طرح “یک شهر گفت و گو” راه اندازی شده است. تلاشمان در این برنامه این بود که مشارکت مردم در آن جدی تر از گذشته گرفته شود، امیدوارم تا پایان دوره پنجم این برنامه ارائه شود.

وی با اشاره به تنظیم بودجه ۱۴۰۰ شهرداری اصفهان، افزود: این بودجه از اول مهرماه در حوزه مدیریت و برنامه ریزی شهرداری اصفهان کلید می خورد و تا پایان دی ماه باید تحویل شورای شهر شود و شورا نیز لازم است برنامه متفاوتی را برای سال آینده بررسی و تنظیم و تا پایان بهمن ماه ارائه دهد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در مباحث مالی، سال بسیار سختی در پیش داریم، افزود: به طور جدی به دنبال این هستیم تا با افزایش تعاملات با دولت بتوانیم از حداکثر ظرفیت های موجود استفاده کنیم تا بتوانیم مسیر رشد و توسعه شهر را ادامه دهیم.