وزیر صنعت، معدن و تجارت: حضور استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، در نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان، سبب توسعه جهشی این بخش خواهد شد

به گزارش بین نیوز به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی پس از بازدید از نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران در جمع خبرنگاران، افزود: بسیاری از کالا‌هایی که در این نمایشگاه آورده شده به کشور‌های اروپایی صادرات می‌شود و نشانگر این است که سطح تکنولوژی، کیفیت و قیمت این کالا‌ها قابل رقابت در بازار‌های جهانی است.

ظرفیت تولید کاشی و سرامیک ۲ برابر مصرف کشور است 

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از رشته‌های صنعت ساختمان، ظرفیت تولید مازاد نیز داریم، تصریح کرد: به عنوان نمونه ظرفیت تولید در کاشی و سرامیک دو برابر مصرف کشور است که این ظرفیت مازاد، می‌تواند به سمت صادرات برای ارز آوری بیشتر سوق داده شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ظرفیت‌های خوب ایجاد شده هم در صنعت ساختمان در داخل تاثیر خود را نشان می‌دهد و هم در صادرات این کالا‌ها و خدمات فنی و مهندسی مرتبط تاثیر خود را دارد و شرکت‌های معتبر داخلی در کشور‌های همسایه، ​ خود را در این حوزه نشان داده اند.
تحریم‌ها با نوسانات ارزی که به وجود آورده توجیه صادرات را بیشتر کرده است
رحمانی با اعلام اینکه این تحریم‌ها با نوسانات ارزی که به وجود آورده توجیه صادرات را در این حوزه بیشتر کرده است، گفت: در حوزه واردات نیز گلوگاه‌هایی که بوده شناسایی شده است و به سمت ساخت داخل می‌رویم چرا که در این حوزه دارای منابع خدادای هستیم.
ورود استارت آپ‌ها صنعت ساختمان را توسعه می‌دهد
وی ورود استارت آپ‌ها را سبب توسعه این صنعت دانست و افزود: نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید که برگزار کردیم در واقع پیوند دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان با همه بخش‌های صنعت بوده است.
رحمانی در ادامه افزایش سطح کیفی محصولات و تولید با داتش روز دنیا را از مزیت حضور استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان دانست و تصریح کرد: امسال یکی از محور‌های هفت گانه برنامه‌های وزارت صمت موضوع فناوری و حضور شرکت‌های دانش بنیان در تولید است که در قالب چند برنامه با وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری پیگیری می‌کنیم.
گفتنی است، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران امروز یکشنبه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر راه و شهرسازی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران افتتاح شد.

کاهش زمان صدور مجوزها برای صنایع

وزیر صنعت، معدن و تجارت: این وزارتخانه برای بهبود فضای کسب و کار، زمان صدور مجوز‌ها را از متوسط ۱۰ روز به ۴ روز کاهش داده است.

رضا رحمانی در حاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران افزود: امسال بهبود فضای کسب و کار، یکی از اولویت‌های ما است از این رو در حوزه وزارت صنعت، برخی مجوز‌ها حذف و برخی ادغام شده است.