رئیس جمهور گفت: در این یکی دو سال اخیر در مجموع ۱۶۰ هزار واحد مسکونی با تسهیلاتی که در صندوق پس انذاز یکم ایجاد شده؛ مسکن در اختیار خانه اولی ها قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیات، گفت: مسکن و اجاره بها یکی از مشکلاتی بودند که این روزها با آنان مواجه بودیم. روی مردم فشار زیادی آمد. ما اولین قدم را در ستاد ملی مبارزه با کرونا برداشتیم و چهارچوبی را برای اجرای بها در تهران، کلان شهرها و در کشور گذاشتیم. این قدمی اولی بود که برای مسئله اجاره برداشته شد.

رئیس جمهور ادامه داد: قدم اصلی و مهمی که شروع کردیم و وزارت مسکن ما در این زمینه بسیار فعال است؛ این است که ما زمین کافی و ارزان برای شهرک سازی و آن هایی که می‌خواهند مسکن در اختیار داشته باشند؛ با قیمت بسیار کم یا مجانی در اختیار آنان قرار بدهیم. زیرا بخشی بزرگی از هزینه مسکن به زمین مربوط است.

روحانی افزود: در این یکی دو سال اخیر در مجموع ۱۶۰ هزار واحد مسکونی با تسهیلاتی که در صندوق پس انذاز یکم ایجاد شده؛ مسکن در اختیار خانه اولی ها قرار گرفته است. زمین های ۳۳۰ هزار واحد مسکونی در حال آماده شدن است، برای آن که [مردم] صاحب مسکن شوند.

رئیس جمهور با بیان آن که تلاش ما این است که وزارت مسکن ما بتواند تا پایان دولت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را آماده و تحویل بدهد؛ گفت: تلاش این است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای روستا، امسال و سال آینده تا پایان دولت؛ ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را آماده و تحویل بدهد.

روحانی خاطرنشان کرد: مردم ما می‌دانند در این دو سه سال اخیر به علت سیل و زلزله ما حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را یا کامل ساختیم یا مرمت کامل کردیم و در اختیار مردم گذاشتیم. یک میلیون و سیصد هزار واحد نیمه کار  یا صفر کاری که در بیابان بود؛ تکمیل و تحویل دادیم.

رئیس جمهور با بیان این که آنانی که در گوشه و کنار می‌گویند دولت یازدهم و دوازدهم چه کار کرده است؛ این آمار و ارقام پیش روست؛ گفت: ما چه قدر واحد برای مردم گذاشتیم و امروز برای واحدهای مسکونی تلاش می‌کنیم و ان‌شاءالله این قدم ها ادامه پیدا خواهد کرد.

  • منبع خبر : خبر آنلاین