شهردار تهران در اولین نشست خبری خود اعلام کرد: خط ۶ مترو تا پایان امسال و یا اوایل سال آینده افتتاح می‌شود، در این خط می‌توانیم از قابلیت قطار بدون راننده استفاده کنیم.

شهردار تهران در نشست خبری:

خط ۶ مترو تا پایان امسال و یا اوایل سال آینده افتتاح می‌شود، در این خط می‌توانیم از قابلیت قطار بدون راننده استفاده کنیم.خط ۷ مترو از مهدیه تا میدان صنعت نیز بزودی افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در اولین نشست خبری خود به عنوان شهردار تهران که در سالن اجتماعات انجمن مفاخر ایران برگزار شد، با تبریک هفته زن و تولد حضرت زهرا(س) ضمن گرامیداشت یاد شهدا و شهردار شهید باکری به تشریح عملکرد خود و برنامه‌ها و چالش‌ها و مشکلات شهرداری پرداخت.

وی با بیان اینکه در این دوره با چالش تامین منابع مواجه هستیم، گفت: شهرداری روزانه به ٢۵ تا٣٠ میلیارد برای انجام امورات خود نیازمند است وگرنه برای حل مسایل به مشکل برمی‌خورد.

۷۰ واگن مترو در حال ترخیص از کمرگ

حناچی با بیان اینکه بزودی خط ۶ و ۷ مترو افتتاح می‌شود، گفت: خط ۶ از لحاظ مهندسی ویژگی خاص برخوردار است ، در خط ۶ می‌توانیم از قابلیت قطار بدون راننده استفاده کنیم.

به گفته شهردار تهران، خط ۷ مترو از مهدیه تا میدان صنعت نیز بزودی افتتاح می‌شود.

حناچی درباره تامین واگن و تجهیزات مورد نیاز مترو گفت: ۷۰ واگن در حال ترخیص از کمرگ است که تاکنون ۸۵ درصد کار آن انجام شده است، مابقی واگن‌ها نیز به دلیل بدهی به مرور زمان ترخیص می‌شود و به نظر می‌رسد هر ۲۲ روز یک قطار تحویل و بهره برداری می‌شود.

افتتاح ۳۵.۵ کیلومتر متروی خطوط ۶ و ۷ بزودی

وی با بیان این که توسعه حمل و نقل عمومی هدف مشترک شورا و شهرداری است گفت: در حال حاضر مترو دو میلیون سفر را پوشش می‌دهد که هدف گذاری ما پوشش هفت میلیون سفر در روز است که برای این مهم نیازمند ۲۰۰۰ واگن هستیم تا بتوانیم علاوه بر کم کردن فاصله قطارها، خطوط باقی مانده را نیز پوشش دهیم.

پاسخ حناچی به مناقشه درمورد رقم بدهی‌های شهرداری

شهردار تهران در مورد مناقشه در مورد رقم بدهی شهرداری نیز اظهار کرد: برخی‌ها می‌گویند که چرا من در پاسخ به این سوالات از شعر استفاده می‌کنم، اما ما فرهنگ غنی داریم و ممکن است اتفاقات مکرراً تکرار و یک جمله و یا یک شعر می‌تواند کل منظور ما را بیان کند و همیشه می‌گویند مرد است و قرض‌اش و حالا من می‌گویم شهرداری است و بدهی‌هایش و به هر صورت بدهی‌ها مشخص است.

حناچی درباره بدهی‌های شهرداری به بانک شهر و نحوه‌ تسویه آنها با املاک، اظهار کرد:

بدهی‌ها در حوزه پروژه‌های خاص هنوز نهایی نشده و هنوز به عدد روشنی که مورد توافق طرفین باشد نرسیدیم.
وی در مورد کاهش تحقق بودجه غیرنقد در شهرداری با بیان اینکه ما در تحقق بودجه غیرنقد مشکل داریم، چرا که در شرایط رکود تقاضا برای استفاده از املاک به حداقل می‌رسد، ادامه داد: تمام تلاش همکاران من این است که بخشی را که می‌توان واگذار کرد را واگذار کنند.

شهردار تهران در مورد گرفتن وام در مقابل دادن املاک، گفت: این رویه از سال‌های قبل مرسوم بوده، اما ما نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم، چرا که وام‌های قبلی تسویه نشده و به ما نمی‌دهند، هرچند که تلاش داریم بخشی از بدهی‌ها را با بانک‌ها تسویه کنیم تا جزو بدهکاران خوش‌حساب بیاییم و بتوانیم از تسهیلات بانکی به خصوص برای حمل و نقل عمومی و مترو استفاده

  • منبع خبر : ایسنا