رئیس بنیاد مسکن با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از تاثیر رشد قیمت مصالح ساختمانی بر بازسازی مناطق سیل زده مصالح ساختمانی را مستقیم خریداری می کنیم، گفت: اگر تولید مسکن به اندازه کافی افزایش یابد دلال‌بازی در بازار مسکن جمع خواهد شد.

علیرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سئوال که آیا با توجه به گرانی مصالح ساختمانی روند ساخت و ساز واحدهای مسکونی در روستاها و یا مناطق آسیب دیده دچار مشکل شده است؟گفت:برای تامین مصالح ساختمانی مناطق سیل‌زده تلاش کرده ایم تا مصالح ساختمانی را از کارخانه‌ها تامین کنیم بطوریکه تاکنون ۲۰ هزار تن فولاد خریداری کرده و به این مناطق برده‌‌ایم و در حال توزیع هستیم.

وی با بیان اینکه سیمان را رایگان تهیه می‌کنیم ادامه داد: رشد قیمت مصالح ساختمانی چندان تاثیری بر روند ساخت و ساز واحدهای مسکونی روستایی و سیل زده نخواهد داشت.

تابش در پاسخ به این سوال که آیا تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به بانک‌ها ابلاغ شده است گفت: تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به بانک‌ها ابلاغ شده است و بزودی کار تشکیل پرونده نیز آغاز می شود.

رئیس بنیاد مسکن در پاسخ به این سؤال که آیا گران شدن مصالح ساختمانی بر روند ساخت و ساز و مقاوم‌سازی مسکن روستایی تاثیری خواهد گذاشت گفت: به هر حال به غیر از این تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی ساکنان روستاها نیز باید آورده‌ای برای ساخت مسکن داشته باشند تا واحدهای مسکونی خود را تکمیل کنند.

وی تاکید کرد: برای افراد مستمند در حال اقداماتی هستیم تا از حساب ۱۰۰ امام (ره) ۵ تا ۷ میلیون تومان و در برخی مناطق تا ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت کنیم تا گرانی مصالح ساختمانی جبران شود.

هر چه تولید مسکن افزایش یابد دلالی در بازار کاهش خواهد یافت

وی در پاسخ به این سؤال که به هر حال رشد قیمت مسکن به روستاها نیز کشیده شده است و واحدهای مسکونی روستاها نیز ارزش افزوده پیدا کرده است آیا توصیه می‌کنید که افرادی که از روستاها خارج شده بودند مجددا به روستاها بازگردند؟ گفت: توصیه بنده این است که در امر تولید مسکن تلاش شود هر چه تولید مسکن بیشتر شود قطعا در تعادل بازار مسکن مفید خواهد بود.

تابش ادامه داد: تولید مسکن اگر به اندازه کافی افزایش یابد دلال‌بازی در بازار مسکن جمع خواهد شد و جهت‌گیری که وزارت راه و شهرسازی در پیش گرفته جهت‌گیری افزایش تولید مسکن است.

وی خاطر نشان کرد: شرط موفقیت در ساخت و ساز باید سهل گرفتن بانک‌ها در پرداخت وام به مردم باشد چرا که دیدیم در مناطق سیل‌زده ۲۵۰۰ میلیارد تومان در یک روز مصوب و تسهیلات پرداخت شد.