رامین جباری فرد، مدیر برق شهرستان بویین زهرا در رابطه با حریق منطقه صنعتی چرم سازی خبر از خسارت 2 میلیارد و 200 میلیون ریالی شبکه برق منطقه داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز، مدیر برق شهرستان بویین زهرا، آقای رامین جباری فرد بیان کرد؛ حریق واحد صنعتی منطقه چرم سازی بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به تأسیسات و پست شبکه برق خسارت زد که تعمیر و مرمت شبکه با توجه به شرایط حریق و مهار آتش با لحاظ نکات ایمنی و امنیت شبکه برق انجام پذیرفته و برق این منطقه صنعتی در کمتر از ۱۵ ساعت پس از اطفای حریق وصل شد.

وی در خصوص خسارت وارد شده به تأسیسات برق و رفع قطعی برق منطقه صنعتی چرم سازی پس از وقوع آتش سوزی اظهارداشت؛ در پی وقوع حریق در یکی از واحدهای تولیدی در منطقه صنعتی چرم سازی شهرستان بویین زهرا، چند فیدر تغذیه کننده برق این منطقه از پست ۲۳۰ کیلو ولت آسیب دید و برق منطقه نیز ساعاتی قطع شد.

جباری فرد خاطر نشان کرد؛ بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه تیم عملیات و تعمیرات شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین به محل حادثه اعزام شده و در یک ساعت اولیه حادثه، همکاران ما برای پیشگیری از خسارات مالی و جانی و آسیب بیشتر، پست معیوب شبکه را به طول ۵۵۰ مترر جدا سازی نمودند.

این مقام مسؤول عنوان کرد؛ این اقدامات پس از هماهنگی با کارشناسان آتش نشانی صورت گرفت و پس از اطفای حریق و مهیا شدن شرایط کار برای همکاران، تعداد ۳ اکیپ تخصصی با تجهیزات کامل از ساعات ۸ صبح روزجمعه ۲۴ دیماه جاری، نسبت به ترمیم و تعمیر شبکه اقدام کردند.

مدیر برق شهرستان بویین زهرا تصریح کرد؛ عملیات ترمیم و تعمیر شبکه آسیب دیده در منطقه چرم سازی بویین زهرا ساعت ۱۴ روز بعد از حادثه به پایان رسید و همه مشترکین این محدوده صنعتی برق دار شدند.

وی گفت: در منطقه صنعتی چرم سازی ۳۵ مشترک صنعتی داریم که برق همه آنها وصل شده است و هیچ مشکلی در تأمین انرژی مورد نیاز صنایع نداریم.

این مسؤول در ادامه در خصوص میزان خسارت وارد شده به تأسیسات برق منطقه تصریح کرد؛ حادثه حریق در منطقه صنعتی چرم سازی بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به شبکه برق خسارت وارد کرد و سیم های شبکه، تجهیزات و یراق آلات آن در آتش سوخت.

جباری اظهار داشت؛ حضور مقامات استان از جمله استاندار، فرمانده سپاه حضرت صاحب الامر(عج) استان و فرماندار شهرستان و امام جمعه در کنار تیم های امدادی و آتش نشانی موجب دلگرمی بیشتر شد تا کمک رسانی با سرعت بیشتری صورت گیرد که جای تقدیر دارد.

جباری در پایان یادآور شد: در شهرستان بویین زهرا ۵۷ هزار و ۹۹۰ مشترک داریم که ۸۰ درصد آن خانگی، ۱۰ درصد صنعتی و ۱۰ درصد نیز مشترک عمومی،تجاری،کشاورزی است.

 

استان قزوین- بین نیوز- سید مرتضی نصری