معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در صورت تصویب تراکم ۲۳۰ درصدی، ساخت ۴ هزار مسکن در پیکانشهر آغاز می‌شود، گفت: می‌توان از تجربه همکاری با دستگاه‌های دولتی در تامین اراضی مسکن مهر، در طرح مسکن کارکنان دولت استفاده کرد.

سید محمد پژمان، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به آخرین تصمیمات درباره انجام اقدامات بازآفرینی در پیکانشهر تهران اظهار داشت: در اجرای این پروژه، موضوع بحث تراکم است و معتقد هستیم که اراضی پیکانشهر در منطقه ۲۲، پتانسیل تراکم پذیری را دارد.

وی ادامه داد: عده‌ای این بهانه را می‌آورند که در سال‌های گذشته در منطقه ۲۲ بارگذاری‌های اضافه‌تری انجام شده است و در حال حاضر به آستانه جمعیت پذیری این منطقه نزدیک شده‌ایم و به دنبال این هستیم که تراکم در این محدوده افزایش نیابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تراکمی برای اجرای این پروژه در پیکانشهر درخواست شده بسیار معمولی است،‌ گفت: درخواست ما تراکم ۲۳۰ درصد است. هر چند هنوز تعداد واحدها در اجرای این پروژه مشخص نشده اما احتمالا در صورت تصویب چیزی حدود ۴ هزار واحد خواهد بود.

پژمان با بیان اینکه کسی با اجرای این پروژه و این میزان تراکم در منطقه مخالف نیست،‌ ادامه داد: نشست‌های متعددی با معاونت شهرسازی وزارتخانه، شهرداری تهران، شهرداری منطقه و مشاوران طرح تفصیلی در این باره برگزار شده است. طرح تفصیلی منطقه ۲۲ در حال تصویب است و پیشنهاد ما این است که این پروژه در طرح تفصیلی منطقه ۲۲ دیده شود تا مصوبه جداگانه‌ای محسوب نشود.

وی ادامه داد: در جلسات متعدد با دستگاه‌های مختلف درباره این حدود تراکم به جمع بندی رسیده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره نحوه اجرای طرح مسکن کارمندان به شرط ارایه اراضی دستگاه‌های دولتی گفت: در اجرای پروژه مسکن مهر تجربه‌ای به دست آمد مبنی بر اینکه اگر دستگاه‌های دولتی اراضی مازاد خود را ذیل برنامه مسکن مهر وارد این پروژه کنند، برای کارکنان واجد شرایط این دستگاه‌ها فرصت و امتیازی برای خانه‌دار شدن ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با تاکید بر اینکه هنوز هیچ توافقی با دستگاه‌های دولتی در رابطه با مسکن کارکنان حاصل نشده است، گفت: در ابتدا باید این اراضی تحویل داده شود و به طور قطع در محدوده بافت فرسوده، این اراضی باید صرف بازآفرینی شهری شود.

وی همچنین درباره پرداخت اولین سهم صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح بازآفرینی شهری گفت: ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در اختیار طرح بازآفرین قرار می‌گیرد که در حال حاضر ۲۰ درصد این رقم پرداخت شده است.

پژمان ادامه داد: تخصیص‌های بعدی منوط به این شده که این رقم جذب شود. این ۲۰ درصد در قالب ارایه تسهیلات صرف اجرای طرح بازآفرینی شهری شده است.