استاندار لرستان ظهر امروزدر مراسم افتتاحیه و بهره‌برداری از پروژه‌های صنعت برق لرستان و بهسازی شبکه های روستایی و برق رسانی به مناطق عشایری گفت: با حمایت های وزارت نیرو دو سد کمندان و سد تاج امیر آماده آبگیری هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز از ادار‌ه کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، دکتر  خادمی در این جلسه از اقدامات خوب وزارت نیرو در دولت دوم تدبیر و امید به ویژه طرح ابتکاری دکتر اردکانیان در رابطه با پویش هفته ای ((الف_ب_ایران)) که طرحی ارزشمند و اساسی است و باعث  ایجاد تعداد زیادی از پروژه ها در کشور شده تقدیر کرد.

استاندار لرستان ضمن قدر دانی از اقدامات شرکت توزیع برق لرستان و شرکت برق منطقه ای باختر گفت: به همت این عزیزان نیازهای انرژی استان و کار حفظ و نگهداری شبکه موجود به خوبی انجام شده و هر جا نیاز به توسعه است در کنار مردم ،کارآفرینان و صنعتگران بوده اند بطوری که هیچ مشکلی از این بابت در استان لرستان نداشته ایم و علاوه بر آن کار سخت و سنگین بازسازی خسارات ناشی از سیل را به خوبی  انجام داده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

دکتر خادمی افزود: شروع  طرح بازسازی شبکه های روستایی و برق رسانی به مناطق عشایری طرحی ارزشمند برای استان لرستان است زیرا هم پراکندگی روستایی و هم دارای مناطق عشایری بوده و قاعدتاً جزء  استان‌های هدف این طرح خواهد بود که بیشترین منافع را برای استانهایی مثل لرستان خواهد داشت.

استاندار لرستان به ضرورت برق رسانی به مناطق محروم اشاره کرد و گفت :به نظر می‌رسد امروزه روستائیان به زعم گذشته  فقط یک روشنایی معمولی را نمی‌خواهند  بلکه برای کارهای اقتصادی و فعالیت‌های سرمایه‌گذاری نیازمند انرژی هستند بنابراین بحث بازسازی شبکه ها خیلی لازم و ضروری است.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در لرستان حدود هزار میلیارد پست در دست احداث  داریم و از وزیر محترم نیرو می خواهیم با عنایت به اینکه با تزریق اعتبارات امکان نتیجه دهی در همین دولت وجود دارد دستورات لازم را در این زمینه صادر نمایند.

وی افزود: در سیل ۹۸ استان لرستان در زمینه تجهیزات بشدت دچار مشکل شده که ضرورت دارد شرکت برق استان از نظر خودرو ،جرثقیل و سایر تجهیزات حمایت شود .

دکتر خادمی با اشاره به مشکلات سد سازی در لرستان گفت: این موضوع تا چندی پیش یکی از مسائل مهم استان بود که خوشبختانه با حمایت جنابعالی دو سد در استان لرستان ( سد کمندان و سد تاج امیر) آماده آبگیری هستند و از جنابعالی تقاضا می‌کنم که یکی از برنامه‌های آینده پویش(( هر هفته الف _ب)) رابه این موضوع در استان لرستان اختصاص دهید.

وی تصریح کرد: اگر این دو پروژه در لیست پروژه های افتتاحی قرار گیرد می توانیم یک سری اشکالات جزئی و نقدینگی آن را حل کرده و با تلاش همکاران جنابعالی این دو سد را تا خرداد یا تیر ماه به نتیجه برسانیم که آثار خیلی خوبی برای استان لرستان خواهد داشت.