دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، تصمیم این شورا را در خصوص مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر بیستون به استاندار کرمانشاه اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری بین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق مالواجرد، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با ارسال نامه‌ای به هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه، تصمیم این شورا در خصوص “مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر بیستون-اراضی شهرک هوانیروز” را به او ابلاغ کرد.

در این نامه آمده است:

“شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۹/۶/۲۴ خود، موضوع مغایرت اساسی طرح جامع(ویژه) شهر بیستون، مبنی بر الحاق حدود ۴۲ هکتار اراضی موسوم به شهرک هوانیروز را که در جلسه مورخ ۱۳۹۸/۵/۱۹ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمانشاه به تصویب رسیده بود، مورد بررسی قرار داد و ضمن عنایت به صورت‌جلسه مورخ ۹۹/۵/۲۲ کمیته فنی شماره یک، پیشنهاد مذکور را جهت بررسی مجدد توسط مشاور ذی‌صلاح، در چارچوب زیر به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمانشاه عودت داد.

۱- بررسی امکان پاسخگویی به نیاز سکونتی مذکور در قالب شهرک مسکونی در انطباق با دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی به‌عنوان اولویت اول.
۲- الحاق اراضی مذکور به محدوده شهر به‌عنوان الویت دوم. تبعا در این‌صورت، اتخاذ تصمیم در خصوص اراضی مازاد واقع در محدوده شهر که بنا به اذعان مدیریت شهری و استانی قابلیت بارگذاری شهری ندارند و همچنین اراضی حدفاصل زمین موردنظر و بافت کالبدی شهر با لحاظ همه جوانب فنی، کارشناسی و حقوقی الزامی‌ است.

مراتب جهت استحضار و صدور دستور انعکاس و اقدام اعلام می‌شود. خواهشمند است دستور فرمایید در اجرای مصوبه شورای‌عالی، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمانشاه مراتب را بررسی و مصوبه جدید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان جهت اتخاذ تصمیم به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران منعکس شود.”