شهردار ساری در دیدار با دانش آموزان مدارس ناحیه 2 ساری تغییر الگوی مصرف را بهترین راه حل برای کاهش تولید زباله دانست و گفت: پیگیری ها و حمایت دانش آموزان در اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء نقش موثری در کاهش تولید زباله خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری ، در جلسه ای که با حضور مهدی عبوری شهردار مرکز استان ، مدیران شهرداری، ام البنین محمدی رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ ساری و جمعی از دانش آموزان مدارس این ناحیه برگزار شد، عبوری شهردار ساری در سخنانی ضمن خوشامدگویی به دانش آموزان هدف از برگزاری این جلسه را انتخاب شهرداران مدارس از میان آنان و ترویج فرهنگ مشارکت پذیری دانش آموزان برای اداره مجموعه شهری توسط اهالی شهر عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس تجربیات گذشته و با توجه به نقش موثر دانش آموزان در فرهنگ سازی ، برگزاری این جلسات با محوریت تفکیک زباله از مبداء با حضور  آنان در دستور کار قرار گرفت.

وی با قدردانی از همکاری و همراهی اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ در راستای طرح تفکیک زباله از مبداء ، افزود: حمل زباله هزینه های زیادی را برای شهرداری ساری در پی دارد و بخش مهم این هزینه مربوط به تولید زیاد زباله می باشد و همه ما موظفیم تلاش خود را در راستای کاهش زباله مضاعف کنیم.

عبوری تغییر الگوی مصرف را بهترین روش در بحث  تفکیک زباله دانست و تصریح کرد: شهرداران مدارس با آموزش و فرهنگ سازی و سپس اجرای تغییر الگوی مصرف در جهت کاهش تولید زباله می توانند یاریگر مدیریت شهری باشند.

شهردار ساری با تاکید بر اینکه الگوی مصرف از مدارس شروع و به خانواده ها منتقل خواهدشد، گفت: مدیریت شهری اقدامات خوبی را در جهت تفکیک زیاله و بازیافت آن در دستور کار قرار داده که احداث نیروگاه زباله سوز از آن جمله می باشد.

وی افزود: ساخت این نیروگاه در مراحل پایانی قرار دارد و تجهیزات آن نیز در حال نصب بوده و با افتتاح این پروژه هزینه حمل زباله به حداقل کاهش خواهد یافت.

عبوری به طرح تپش (تفکیک پسماند شهر ) اشاره کرده و اظهار داشت: ایجاد اشتغال ، کاهش تولید زباله و بازگشت پسماند های قابل بازیافت به چرخه از جمله ویژگی های این طرح می باشد.

شهردار ساری خاطر نشان کرد: با حضور در مدارس مشکلات حوزه مدیریت شهری را بررسی و با کمک شهرداران مدارس در جهت رفع آن اقدام خواهیم کرد.

ام البنین محمدی رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ ساری نیز با قدردانی از مهدی عبوری شهردار مرکز استان برای تشکیل این جلسات گفت: مجموعه آموزش و پرورش ناحیه ۲ ساری آمادگی خود را برای همکاری و همراهی مدیریت شهری در زمینه تفکیک زباله از مبداء اعلام می کند.

در ادامه این جلسه، دانش آموزان مدارس ناحیه ۲ ساری نیز به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در حوزه مدیریت شهری پرداختند.