با توجه به حجم بالای تولید پسماند در کشور و اهمیت مدیریت آن، سی و پنجمین برنامه زنگ آموزش سازمان محیط زیست با موضوع «روش های نوین و هوشمند مدیریت پسماند در کلانشهرها (تهران)» فردا ( 16 اردیبهشت ) در این سازمان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، آرش یوسفی رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان سازمان حفاظت محیط زیست در این خصوص گفت: امروزه بحران انباشت و دفع ناصحیح زباله، پیامدهای سویی را برای حیات موجودات زنده به وجود آورده است و کشورها را بر آن داشته تا با مدیریت صحیح تولید، تفکیک و بازیافت زباله ها، این تهدید بزرگ را به فرصت تبدیل کرده و از مخاطرات آن بکاهند.
وی افزود: با توجه به سیاست های آموزشی سازمان در زمینه توجه ویژه به مقوله پسماند، آموزش و فرهنگ سازی آن در جامعه، یکی از اصلی ترین مباحثی که در زنگ های آموزش امسال به آن خواهیم پرداخت؛ موضوع پسماند و مدیریت آن خواهد بود و امیدواریم همکاران سازمانی و تمامی اقشار و صنوف اجتماعی این موضوع مهم را پیگیری کنند.
یوسفی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست درنظر دارد با همکاری سازمان ها و نهادهای مرتبط با مدیریت پسماند، کاهش انواع تولید زباله و مدیریت تفکیک و دفع آن را در دستور کار آموزشی خود قرار دهد تا علاوه بر مصون ماندن محیط زیست از مخاطرات آن، در بازیافت و بازآوری زباله ها به چرخه اقتصادی کشور کمک شود.
وی گفت: در این برنامه آموزشی، سید امیر ناصر هراتی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، مبحث ‘روش های نوین و هوشمند مدیریت پسماند در کلانشهرها (تهران)’ را تشریح می کند و می کوشد تا شرکت کنندگان و حاضران در جلسه را با آخرین روش های مورد استفاده در مدیریت پسماند آشنا کند.
شرکت برای عموم در این برنامه از زنگ آموزش آزاد است.
سی و پنجمین برنامه زنگ آموزش به موضوع روش های نوین و هوشمند مدیریت پسماند در کلانشهرها (تهران) روز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت از ساعت ۹ در سالن همایش های بین المللی سازمان حفاظت محیط ‌زیست برگزار می شود.
اثرات تغییرات اقلیمی بر جوامع انسانی و تمدن ها، خشک شدن تالاب‌ها و ژینایی (زنده سازی) رودخانه ها، درس های محیط زیستی زلزله‌ها و بررسی مسایل زیست محیطی دریای خزر برخی از موضوعات زنگ آموزشی سازمان محیط زیست بود که تاکنون برگزار شده است.