وزیر راه و شهرسازی ساخت آزادراه غدیر(کنارگذر جنوبی تهران) را یک رکورد خواند که علی رغم شرایط تحریم و کرونا انجام شده است.

به گزارش شبکه خبری بین نیوز ازپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دومین جلسه هماهنگی افتتاح آزادراه غدیر(کنارگذر جنوبی تهران) روز دوشنبه ۱۳ بهمن‌ماه با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، استانداران تهران و البرز، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، رییس سازمان راهداری حمل و نقل جاده ای و نمایندگان سایر دستگاه‌های دست‌اندرکار در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

محمد اسلامی، در بخشی از این جلسه با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، دست اندرکاران ساخت این آزادراه را شایسته تقدیر خواند و گفت: این آزادراه سالانه و به طور متوسط ۲۰ درصد پیشرفت داشته و ساخت این بزرگراه با این عظمت از ایده تا بهره برداری در طول پنج سال یک رکورد است که علی رغم شرایط تحریم و کرونا انجام شده است و جای قدردانی دارد.

وی از همه دستگاه های دست اندرکار در این پروژه خواست تا تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای بهره برداری از پروژه را آماده کنند تا در روزهای آینده شاهد بهره برداری از این آزادراه پیشرفته، هوشمند و ایمن باشیم.

ببینید|دومین جلسه هماهنگی افتتاح کنارگذر جنوبی تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی

روند ساخت ساختمان های مورد نیاز دستگاه‌های امدادی و اجرایی، تسریع در ساخت سکوهای استقرار پلیس، در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای جلوگیری از حوادث ناشی از برخورد شترها با وسایل نقلیه، ساخت پارکینگ ها و مجتمع های خدماتی طول مسیر، نصب سایت های بی تی اس و ضرورت برقراری پوشش مخابراتی سراسر مسیر، توجه به خواسته های دستگاه های امدادی، ضرورت استقرار پلیس انتظامی در کنار پلیس راه برای برقراری امنیت محور و … از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه همچنین پیشنهاد تغییر نام این مسیر از کنارگذر جنوبی تهران به “آزادراه غدیر” مورد تصویب قرار گرفت.

به گفته مسوولان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، برای ساخت این آزادراه ۱۵۷ کیلومتری، روزانه پنج هزار تن آسفالت و هفت تا ۱۰ میلیارد تومان اعتبار ظرف ۶ ماه گذشته مصرف شده است.