مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران با اشاره به ساخت و تحویل منازل آسیب‌دیده از سیل فروردین‌ماه در شهر "کیاکلا"ی مازندران گفت: زمین ساخت واحدهای تخریب‌شده در شهرهای زیرآب و شیرگاه نیز به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل شده است.

سیدمحمد نظری، مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به ساخت و تحویل دو واحد مسکونی که در جریان سیل فروردین‌ماه سال جاری در شهرستان “کیاکلا” به صورت کامل تخریب شده بود، گفت: این واحدها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته و روز گذشته به ساکنان تحویل شد.

وی مجموع واحدهای خسارتدیده از سیل ابتدای سال جاری در استان مازندران را ۶۲۰۰ واحد برشمرد و اظهار کرد: ۴۲۱۸ واحد از این تعداد، ظرف یک هفته پس از سیل، از طریق بانک‌ها تسهیلات بازسازی دریافت کردند و به ۱۹۴۱ واحد دیگر نیز کمک‌های بلاعوض دو تا پنج میلیون تومانی پرداخت شد.

نظری، مجموع منازل تخریب‌شده استان را ۱۱ واحد عنوان کرد و گفت: از این تعداد شش واحد در “زیرآب” و سه واحد در “شیرگاه” قرار دارد که زمین ساخت واحدها از طریق اداره کل راه و شهرسازی تامین و در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته است و بر اساس قول بنیاد این واحدها در ایام دهه مبارک فجر تحویل ساکنان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تمام محورهای آسیب دیده از سیل فروردین‌ماه در استان بلافاصله بازگشایی شد، گفت: در برخی محورها باید تعمیرات اساسی صورت گیرد و با توجه به اینکه برای اقدامات اساسی در این خصوص به منابع اعتباری نیاز داریم، هنوز فعالیتی در این خصوص صورت نگرفته و قرار بر این است که  ۲۰ درصد از سرجمع اعتبارات سال ۹۸ را در این مناطق متمرکز کنیم.