رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن از سرعت گیری روند پرداخت تسهیلات مسکن مهر در شهر جدید پردیس خبر داد.

ندا کسری کرمانشاهی رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با بیان اینکه روند پرداخت تسهیلات مربوط به پروژه های مسکن مهر در شهر جدید پردیس از روند پیشرفت فیزیکی پروژه ها پیشی گرفته است، اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد مجموع تسهیلات پرداخت شده به پروژه های طرح مسکن مهر در شهر جدید پردیس به بیش از ۹۰ درصد تسهیلات پیش بینی شده برای پروژه های تعریف شده رسیده و این در حالی است که به نظر می رسد پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکونی این شهر در مرز ۸۰ درصد قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مطابق با بررسی ها روند ساخت و ساز در شهر جدید پردیس طی مدت اخیر سرعت گرفته است. یکی از مهم ترین دلایل تسریع روند ساخت و سازها در این شهر جدید، یارانه مناسبی است که از سوی دولت برای پروژه های مسکونی آن در نظر گرفته شده است.

رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن با بیان اینکه اختصاص یارانه مناسب از سوی دولت به پروژه مسکن مهر این شهر جدید منجر به افزایش سرعت گیری خدمات رسانی شده است، اظهار کرد: علاوه بر این، مطابق با مصوبه ای از سوی دولت، متقاضیانی که واحدهای مسکن مهر آنها در شهر جدید پردیس آماده شده اما آورده نقدی اولیه آنها کمتر از سطح مورد نظر بوده به عنوان مثال فقط دو میلیون تومان به پروژه پرداخت کرده اند و با وجود ارایه اخطارهای متعدد برای افزایش سطح آورده نقدی، تاکنون اقدامی نکرده اند، از لیست متقاضیان موثر حذف می شوند و به جای آن متقاضیان دیگری که آورده نقدی شان به اندازه ارقام اعلام شده از سوی شرکت عمران است، در این پروژه ها جایگزین می شوند. این جابجایی باعث می شود سرعت تکمیل واحدهای مسکونی مهر در شهر جدید پردیس افزایش پیدا کند و مراحل نهایی برای خاتمه این پروژه ها بدون معطلی طی شود.

به گفته وی در نتیجه، روند تکمیل وجوه متقاضیان سرعت گرفته و به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.

کرمانشاهی با بیان اینکه تکمیل وجوه متقاضیان طرح مسکن مهر در شهر جدید پردیس منجر به باز شدن دست سازنده ها به لحاظ تامین مالی شده است، تصریح کرد: از طرف دیگر سازنده هایی که به هر دلیلی پروژه ها آنها پیشرفت مناسبی نداشته و راکد مانده است خلع ید شدند و سازنده دیگری با کارنامه کاری قابل قبول جای آنها را گرفته است. این تحول فنی در مسکن مهر پردیس نیز به نوبه خود نقش قابل توجهی در سرعت گیری روند ساخت و سازها داشته است.

وی از اختصاص تخفیف و اعتبار لازم برای سازندگان پروژه های مسکن مهر نیز خبر داد و افزود: برای تکمیل پروژه های شهر جدید پردیس تخفیفات و اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شده است به عنوان مثال سازندگان برای برخی تجهیزات همچون موتور آسانسور، رادیاتور، پکیج و … از امکاناتی همچون خرید اقساطی یا خرید به قیمت عمده برخوردار شده اند.