مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: سردیس «زاون قوکاسیان» که در محله جلفا نصب بود، چند شب پیش توسط افراد ناشناس مورد تخریب قرار گرفت که با هماهنگی به عمل آمده، تعمیر اثر توسط سازمان زیباسازی شهرداری انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، احمد رضایی در خصوص تخریب سردیس زاون قوکاسیان که در محله جلفای شهر اصفهان نصب شده بود، اظهار کرد: این سردیس حدود ۵ شب پیش توسط افراد ناشناس مورد تخریب قرار گرفت که بعد از این اتفاق شهرداری منطقه ۵ با هماهنگی سازمان زیباسازی، این سردیس را برای تعمیر و نصب مجدد به محل تعمیرات ارسال کرد.

وی ادامه داد: بعد از تعمیرات روی این اثر، مجددا اقدام به نصب سردیس خواهیم کرد.

مدیر منطقه ۵ شهر اصفهان با بیان اینکه بیشتر مجسمه ها، سردیس ها و تندیس های منطقه در نقاط پر رفت و آمد نصب شده است تا کمتر با چنین مشکلاتی مواجه باشیم، تصریح کرد: بیشتر سردیس های منطقه ۵ در مقابل ایستگاه مترو سی و سه پل (متروپل) نصب شده است که محل تردد جمیعت زیادی است و انتظار می رود دچار چنین مشکلاتی نشود.

وی افزود: در گذشته هم بیشتر مجسمه ها و سردیس هایی که با مصالح دارای ارزش مادی، ساخته شده بود، تبدیل به ماکت و یا آثاری از جنس فایبرگلاس شد تا از مشکلاتی مانند سرقت در امان باشد.

رضایی با بیان اینکه وظیفه ساخت تندیس ها و سردیس ها بر عهده سازمان زیباسازی است، بیان کرد: برای پیشگیری از وقوع چنین رخدادهایی نیاز به اقدامات فرهنگی بیشتر است تا دیگر شاهد آسیب به آثار شهری نباشیم.