جزیره ای با خانه های سفید در یونان

سنتورینی (Santorini) جزیره‌ای افسانه‌ای که به خانه‌های زیبای سفید و غروب زیبایش معروف است.

سنتورینی سنتورینی (Santorini) جزیره‌ای افسانه‌ای

جزیره‌ای در دریای اژه در کشور یونان است و نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی خاک اصلی یونان جای دارد و از گروه جزیره‌های کیکلادس است. جمعیت این جزیره در حدود ۱۵۰۰۰ نفر است.

به دلیل محلی که جزیره واقع شده و رنگ سفید خانه‌ها و ابنیه بسیار معروف شده‌است.

سانتورینی-جزیره-ای-با-خانه-های-سفید-و-گنبد-های-آبی

فوران عظیم آتشفشانی

سنتورینی در حدود ۳۶۰۰ سال پیش یک فوران عظیم آتشفشانی را شاهد بوده‌است و بدین ترتیب بیشتر قسمتهای امروزی جزیره را به بیرون ریخته است. در طول سالیان و قرن‌های بعدی، یونانیان بر لبه تیز این آتشفشانهای بلند، روستاهایی را بنا نهادند که زیباییش در کنار آبی دل‌انگیز خلیج آن چشم هر بیننده‌ای را به خود معطوف می‌کند. در کنار خانه‌های سفید این جزیره می‌توان به گنبدهایی آبی که بر روی صخره‌های شیب‌دار ساخته شده‌اند نیز اشاره کرد.

سانتورینی یا سنتورینی جزیره ای افسانه ای در یونان

 

شاید بتوان عمده شهرت سنتورینی را مدیون خانه‌های سفید رنگ با سقف آبی دانست که به نوعی یکی از نمادهای مشهور یونان هم به شمار می‌روند. با این وجود، هوای عالی، تفرجگاه‌های لوکس و جاذبه‌های متعدد از این شهر مقصدی عالی برای تعطیلات ساخته‌اند. این شهر با وجود پر گردشگر بودن، نسبت به دیگر شهرها و جزایر پر تردد هزینه‌ای کمتری برایتان می‌تراشد.

آنچه که امروزه جزیر‌ه‌ای با مناظر زیبا به نام سنتورینی را در سرزمین‌های یونان به وجود آورده حاصل فعالیت‌هایی آتشفشانی است که طی سال‌ها صورت گرفته است. جاذبه‌های سنتی این جزیره را خانه‌های سفید با گنبدهایی آبی رنگ تشکیل می‌دهند که بر روی صخره‌های شیب‌دار ساخته شده‌اند. گردشگران می‌توانند با عبور از راه‌های تنگ و باریک به جای مانده از شیارهای آتشفشانی لذتی همیشگی را همراه با احساس قدم نهادن روی گدازه‌های جاری شده از دل اقیانوس تجربه کنند. در این بین، شاخص‌ترین وجهه این جزیره، خاصیت شاعرانه بودن آن است که منجربه جذب زوج‌های جوان به این منطقه شده است.

 

سانتورینی یا سنتورینی جزیره ای زیبا در یونان

بین نیوز