معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: بارش باران و جریان سیلاب ابتدای امسال به هشت هزار و 262 واحد مسکونی شهری و روستایی این استان خسارت زد.

محسن قوی بیان امروز در گفت و گو با ایرنا افزود:از این تعداد خانه آسیب دیده پنج هزار و ۷۷۶ واحد مسکونی در مناطق روستایی و ۲ هزار و ۴۸۶ واحد شهری دچار خسارت شده که نیاز به بهسازی دارند.
وی گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۲۲۳ واحد تخریبی و ۶ هزار و ۲۲۳ واحد نیاز به مرمت و بازسازی دارد.
به گفته وی، ۳۶۰ واحد تجاری هم بر اثر بارندگی های شدید در مناطق روستایی و شهری استان آسیب دیده است.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: یک هزار و ۶۶۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی برای مرمت و بازسازی این واحدها مورد نیاز است.
وی اضافه کرد: ۴۰۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و ۶۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال نیز تسهیلات بلاعوض معیشتی به مالکان این واحدها پرداخت می شود.
قوی بیان خاطرنشان کرد: باتوجه به وضعیت حاد و خطرناک برخی از منازل مسکونی در شهر سمیرم، اکنون ۸۵ واحد مسکونی برای اسکان این خانواده ها اجاره شده و مابقی سیل زدگان در منازل اقوام و بستگان مستقر هستند.
در پی بارش های بهاره وجاری شدن سیل بخش هایی از مناطق جنوبی و سمیرم، بخش شرقی همچون دهستان های بهارستان و کوهستان، جبل، کوهپایه، خورو بیابانک و نائین و شهرستان های غرب استان اصفهان آسیب دیدند.
استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد و دارای بیش از یکهزار و ۷۰۰ روستا و آبادی با جمعیت حدود ۶۰۰ هزار نفر است .