فرهادزاده از نصب سیل‌بند در اطراف شهر جدید شیرین‌شهر خبر داد و گفت: تا کنون نزدیک به چهار میلیارد برای نصب این سیل‌بندها و تملک اراضی که بعضا ناچار به ورود آن ها بودیم هزینه ‌کردیم که حدودا نیمی از آن هنوز به طور کامل پرداخت نشده است.

رضا فرهادزاده مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید شیرین‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خطر بروز سیل در این شهر جدید خبر داد و گفت: با توجه به بارش‌های اخیر استان خوزستان و هم‌جواری شیرین شهر با رودخانه کارون خطر سیل به شدت این منطقه را مورد تهدید قرار داده است.
فرهادزاده ادامه داد: در سنوات گذشته تعداد بسیاری از زارعین شیرین شهر و روستاهای اطراف به دلیل خشکسالی، سیل‌بندهای موجود در اطراف رودخانه را تخریب، آب را رها کرده و در حریم رودخانه به زراعت پرداخته‌اند که این امر، خطر سیل را در شرایط امروز دوچندان کرده است.
وی همچنین افزود: با توجه به شرایط مذکور ما در ایام تعطیلات به صورت شبانه‌روزی به اجرا و ترمیم سیل‌بندهای تخریب شده پرداختیم اما متأسفانه آب به حدی بالا آمد که حتی برخی از سیل‌بندهای موجود را نیز در هم شکسته و موجب نفوذ آب تا بخش‌های در حاشیه رودخانه شد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید شیرین‌شهر با بیان اینکه به دنبال هشدارهای استانداری برای تخلیه شهر در آماده‌باش هستیم گفت: این درحالی است که با توجه به وجود خطر برای ساکنین شیرین‌شهر، خانه‌ها و واحدهای مسکونی شهر از روستاهای اطراف ایمن‌تر بوده و در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰ خانواده از این نواحی به داخل شهر انتقال داده شده‌اند.
فرهادزاده در ادامه سخنان خود از نصب سیل‌بند در اطراف شهر جدید شیرین‌شهر خبر داد و گفت: تا کنون نزدیک به ۴ میلیارد برای نصب این سیل‌بندها و تملک اراضی که بعضا ناچار به ورود آن ها بودیم هزینه ‌کردیم که حدودا نیمی از آن هنوز به طور کامل پرداخت نشده است.
گفتنی است شهر جدید شیرین‌شهر در ۲۳ کیلومتری جنوب غربی اهواز و در شرق پر آب ترین رودخانه ایران(رودخانه کارون) و در مجاورت یکصدوسی و دو هزار هکتار کشتزار نیشکر و در بطن جلگه حاصلخیز خوزستان واقع شده است.
با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی این منطقه به دلیل بارش‌های سنگین و شرایط توپوگرافی خاص در جذب روان‌آب‌های ناشی از بارش استان های مجاور در شرایط هشدار برای سیل به سر می‌برد که رعایت توصیه‌های ایمنی جهت جلوگیری از بروز هرگونه تلفات جانی و خسارات احتمالی را می‌طلبد.
سامان اسدی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید رامین نیز در این راستا بیان کرد: شهر جدید رامین در سه کیلومتری رودخانه کارون واقع شده و نسبت به شهر جدید شیرین‌شهر در امنیت بیشتری قرار دارد، از این رو تمامی امکانات، تجهیزات، ماشین‌آلات جهت اعزام به مناطق سیل‌زده و همچنین مواد غذایی و چادر برای شهروندان و افرادی که ناچار به تخلیه محل سکونت خود شدند در شهر رامین فراهم شده و آماده خدمت‌رسانی است.
به گفته وی در حال حاضر ۲۵ خانوار تا کنون دراین محل‌ها ساکن شده و مهدکودک سیاری برای کمک‌رسانی به فرزندان این خانواده‌ها در محل اسقرار یافته است.

  • منبع خبر : شرکت عمران شهرهای جدید