نستور درخشنده‌پور با بیان اینکه شهر جدید علوی با احداث تونل دو کیلومتری به صنایع بزرگ غرب بندرعباس متصل می‌شود، پیشرفت عملیات اجرایی احداث این تونل را ۷۰ درصد عنوان کرد و گفت: با تکمیل این پروژه فاصله علوی تا مرکز استان نیز به ۲۸ کیلومتر کاهش می‌یابد.

نستور درخشنده‌پور، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید علوی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه در این شهر جدید در دست اجرا است، گفت: اتصال به صنایع غرب بندرعباس از مهم‌ترین پروژه‌های در دست انجام شهر جدید علوی است.

وی با اشاره به فاصله ۱۵ کیلومتری علوی از صنایع غرب بندرعباس گفت: اسکله شهید رجایی، منطقه ویژه اقتصادی، پالایشگاه‌های نفت ستاره خلیج‌فارس و بندرعباس، آلومینیوم هرمزگان، آلومینیوم المهدی، صنایع کشتی‌سازی و ده‌ها صنعت دیگر غرب بندرعباس در نزدیکی شهر جدید علوی قرار دارد.

درخشنده‌پور عنوان کرد: برای دسترسی علوی به صنایع غرب بندرعباس نیازمند تونلی دو کیلومتری بودیم که حفاری این تونل‌ها به‌طور کامل انجام‌شده است و عملیات لاینینگ نیز حدود ۲۵ درصد پیشرفت دارد؛ در مجموع کل عملیات تونل حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی، پیشرفت فیزیکی راه‌های دسترسی به این تونل را ۵۰ درصد عنوان و اظهار کرد: اقدامات مربوط به مطالعه، طراحی و مناقصه مسیر چهار کیلومتری بعد از خروجی تونل نیز در حال انجام است و تا پایان تابستان به مناقصه گذاشته می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید علوی با بیان اینکه عمده انرژی خود را بر ارتباط این شهر با صنایع غرب بندرعباس معطوف کرده‌ایم، گفت: با احداث این راه دسترسی ضمن کاهش فاصله با این صنایع، فاصله علوی با مرکز استان نیز به ۲۸ کیلومتر کاهش می‌یابد.

درخشنده‌پور خاطرنشان کرد: طرح تفضیلی شهر جدید علوی در هزار هکتار تهیه و پیش‌بینی‌شده است این شهر جدید تا افق ۱۴۱۰ میزبان یک‌صد هزار نفر جمعیت باشد.